پادشاه اردن خواستار توقف جنگ غزه شد


پادشاه اردن خواستار توقف جنگ غزه شد

پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه و حفاظت از ساکنان آن تاکید کرد.

پادشاه اردن خواستار توقف جنگ غزه شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد «عبدالله دوم» پادشاه این کشور در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه و حفظ ساکنان آن در برابر وضعیت وخیم انسانی تاکید کرد.

وی گفت جامعه جهانی و کشور‌های قدرتمند باید برای ممانعت از گسترش دایره درگیری در منطقه وارد عمل شوند.

عبدالله دوم بار درگیر بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش برای آواره کردن فلسطینی‌ها، یا اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه، یا ایجاد مناطق حائل در آنجا، یا جدا کردن آن از کرانه باختری تاکید کرد.

وی تصریح کرد تداوم گسترش عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخصوصا در این شرایط بحرانی انسانی، تبعات انسانی و امنیتی شدیدی خواهد داشت.

پادشاه اردن همچنین نسبت به تبعات عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح غزه هشدار داد جایی که در آن حدود یک میلیون و نیم تن از ساکنان غزه حضور دارند.

وی تاکید کرد راه‌حل سیاسی برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر هیچ جایگزینی ندارد.

دیدار بلینکن با پادشاه اردن به عنوان بخشی از تور خارجی عبدالله دوم است که از روز پنجشنبه و با هدف بسیج حمایت بین المللی برای آتش‌بس در غزه آغاز کرده است و شامل ایالات متحده، کانادا، فرانسه و آلمان می‌شود.

پادشاه اردن روز پنجشنبه هم با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده و جنگ غزه را یکی از مخرب‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر توصیف کرد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!