ورود هیات اسرائیلی به قاهره/ شروع دور جدید مذاکرات تبادل اسرا


ورود هیات اسرائیلی به قاهره/ شروع دور جدید مذاکرات تبادل اسرا

اقتصادنیوز: منابع اسرائیلی خبر دادند که یک هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد برای انجام مذاکرات تبادل اسرا راهی قاهره شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک هیأت اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد، برای شرکت در نشست امنیتی برای گفت و گو درباره توافق تبادل اسرا با حماس، عازم قاهره شده است.

خبر مرتبط
حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد پاریس هیچ کمکی به حصول توافق نمی‌کند

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین با تأکید بر اینکه هر توافقی که شامل توقف حملات به غزه نباشد، خواسته‌های ملت فلسطین را محقق نمی‌کند، گفت که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد پاریس، فقط موانعی ایجاد کرده است که هیچ کمکی به حصول توافق نمی‌کند.

مصر میزبان دور جدیدی از مذاکرات است که با هماهنگی طرف‌های بین المللی برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل تلاش می‌کند.

انتظار می‌رود که هیأت صهیونیستی را علاوه بر رئیس موساد، رئیس شین بت، رونن بار، که مسؤول پرونده ارتباطات با سازکان اطلاعات مصر است، و همچنین فرمانده ارتش صهونیستی نیتزان آلون، همراهی کنند.

خبر مرتبط
موضع گیری جدید اسرائیل درباره نشست پاریس /حمدان: پاسخ تل آویو به توافق منجر نمی‌شود

اقتصادنیوز : رسانه‌های اسرائیل از تدوین پیش‌نویس جدیدی از موضع گیری رسمی تل‌آویو نسبت به پاسخ حماس خبر داده و نسبت به آن ابراز امیدواری کردند. در مقابل یکی از رهبران حماس تاکید کرد پاسخ مقاومت مثبت بوده اما پاسخ تل‌آویو به توافق منجر نمی‌شود.

قرار است مقامات امنیتی صهیونیستی این دور از مذاکرات با ویلیام برنز رئیس سیا و رئیس سازمان اطلاعات مصر و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با هدف پیشبرد مذاکرات برای آزادی اسرا دیدار کنند.

قبل از عزیمت هیأت اسرائیلی به مصر، خانواده‌های اسرا خطاب به رئیس موساد گفتند: تا همه اسرای زنده و مرده برنگردند، شما هم برنگردید، چشم ۱۳۴ خانواده به شما است.

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی امین روز خود می‌شود، بر اساس اعلام مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی هنوز حدود ۱۳۴ اسیر اسرائیلی در نوار غزه باقی مانده‌اند.

آتش بس هفت روزه بین رژیم اسرائیل و حماس در نوامبر سال گذشته منجر به آزادی نزدیک به ۱۰۰ اسیر صهیونیست در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی شد.

همچنین گردان‌های القسام روز یکشنبه اعلام کردند که بمباران مستمر غزه از طرف رژیم صهیونیستی در چهار روز گذشته منجر به کشته شدن ۲ اسیر و زخمی شدن شدید ۸ تن دیگر شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان