رونمایی از کلوت در نمایشگاه خودرو/ نخستین پیکاپ برقی بازار چه مشخصاتی دارد؟


رونمایی از کلوت در نمایشگاه خودرو/ نخستین پیکاپ برقی بازار چه مشخصاتی دارد؟

در پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران، مکث‌موتور اقدام به رونمایی از خودرو تیارا پرایم و پیکاپ برقی کلوت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در محل نمایشگاهی شهر آفتاب به کار خود پایان داد. در این دور از نمایشگاه، محصولات چینی مانند سال‌های گذشته در غرفه خودروسازان دولتی و خصوصی خودنمایی می‌کردند.

ماموت خودرو ازجمله خودروسازانی بود که در این نمایشگاه با سبد کامل محصولات خود حضور یافت. این شرکت در حال حاضر اقدام به واردات خودروهای برند جتا کرده که پیش از این به بررسی آن پرداخته‌ایم.

مکث موتور نخستین زیر مجموعه برند ماموت خودروست که تاکنون محصولاتی مانند: پیکاپ کلوت دنده‌ای، پیکاپ کلوت اتوماتیک و تیارا را در بازار خودرو کشور عرضه کرده است. اما در این دور از نمایشگاه خودرو تهران، شرکت مکث‌ موتور برای نخستین بار اقدام به رونمایی خودرو تیارا پرایم و پیکاپ کلوت برقی کرد که در ادامه به مشخصات فنی و ظاهری آن‌ها پرداخته می‌شود.

کلوت برقی

مکث موتور نخستین پیکاپ برقی کشور یا همان کلوت برقی را برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در معرض دید عموم و اصحاب رسانه قرار داد، اما در آن زمان چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت. امروزه بیش از پیش تنور برقی‌سازی صنعت خودرو داغ شده و مکث موتور نیز در نظر دارد تا با عرضه کلوت برقی از سایر رقبای خود عقب نماند.

کلوت برقی به صورت تک دیفرانسیل قرار است به بازار ایران عرضه شود، موتور برقی 130 کیلو‌وات ساعتی این خودرو روی محور عقب قرار گرفته است که در مجموع بیش از 170 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

باتری‌ 65 کیلووات ساعتی این خودرو از جنس لیتیوم _ اسید است. این محصول با استفاده از شارژرهای خانگی در بازه زمانی شش الی هفت ساعت شارژ می‌شود. گفتنی است در صورت اتصال این خودرو به جایگاه شارژ سریع تنها در مدت 45 دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص امکانات رفاهی این محصول در دسترس نیست اما انتظار می‌رود کلوت برقی با امکانات رفاهی مشابه با کلوت بنزینی در بازار عرضه شود.

تیارا پرایم

سال گذشته شرکت مکس موتور از نخستین کراس‌اوور خود با نام تیارا رونمایی کرد، اما هرگز این خودرو با تیراژ بالا از سوی شرکت مونتاژ کننده خود به بازار خودرو کشورمان عرضه نشد. اکنون با گذشت یک‌سال از معرفی این محصول شرکت مکث‌موتور قصد دارد تا نسخه به روز‌تر بایک بیجینگ X7 را با نام تیارا پرایم به فروش برساند. تیارا پرایم در زیر کاپوت خود از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ که قادر به تولید 185 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور است بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که در غرفه این خودروساز، محصولات وارداتی با برند ونوسیا نیز حضور داشتند که به دلیل عدم مشخص بودن زمان و روند عرضه این خودرو‌ها در این گزارش نامی از آن‌ها برده نشد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق