الحوثی: یمن برای حمله زمینی آمریکا آماده است


الحوثی: یمن برای حمله زمینی آمریکا آماده است

یکی از اعضای ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که آمریکا در صورت حمله زمینی به یمن با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود.

الحوثی: یمن برای حمله زمینی آمریکا آماده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد حملات آمریکا و انگلیس علیه صنعاء، الحدیده و دیگر استان‌های یمن موثر نیست.

آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر چندین بار حمله هوایی علیه اهداف یمنی انجام دادند و مقامات یمنی بار‌ها تاکید کردند که این حملات بی‌اثر بوده و مانع حمایت‌های یمن از ملت مظلوم فلسطین در غزه نخواهد شد.

الحوثی که با شبکه الجزیره گفتگو می‌کرد، تاکید کرد که حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر شکست‌خورده و بی‌نتیجه بوده و یمن «هیچ نگرانی نسبت به اقدام نظامی زمینی این ۲ کشور برای سلطه بر سواحل یمن در دریای سرخ ندارد».

الحوثی در بخش دیگری خاطرنشان کرد حمله زمینی این ۲ کشور آن چیزی است که ملت یمن می‌خواهد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «آمریکا اگر نیروهایش را به یمن بفرستد با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود. مردم یمن اکنون از آمادگی بالایی برخوردار است و گزینه‌هایی برای شکست راهبردی آمریکا در منطقه دارد».

او تاکید کرد که پیام عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ و خلیج عدن توقف وحشیگری رژیم صهیونیستی و جنایت نسل‌کشی‌های آن در غزه است که با حمایت و مشارکت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز روز گذشته- دوشنبه- از انجام عملیات جدیدی توسط ارتش این کشور علیه یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

منابع آگاه در نهاد‌های دریانوردی به روزنامه الاخبار گفتند: کشتی باری آمریکایی «استار آیریس» که نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه اعلام کرد آن را با تعدادی موشک دریایی مناسب هدف قرار داده است، حامل تجهیزات پیشرفته فناوری بود و به سمت هند در حرکت بود و از بندر «نورفولک» آمریکا راهی دریای سرخ شده بود.

این منابع اعلام کردند: این کشتی از روز شنبه در نزدیکی جیبوتی متوقف شده بود و قبل از ورود به دریای سرخ پرچم جزایر مارشال را حمل می‌کرد و سپس با ورود به دریای سرخ با برافراشتن پرچم ایران سعی در استتار خود داشت.

منابع الاخبار در ادامه گفتند: دستگاه‌های اطلاعات یمن اکنون به شدت تحرکات کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را زیر نظر دارند و لحظه به لحظه تحرکات آن‌ها را دنبال می‌کنند.

طبق گفته این منابع، آمریکایی‌ها پیشتر نیز اقدام مشابهی را انجام داده و تلاش کرده بودند کشتی «استار ناسیا» یونان را با برافراشتن پرچم چین از دریای سرخ عبور دهند، اما موفق نشدند و این کشتی آن‌ها نیز هدف قرار گرفت. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان