عمران خان با شیعیان ائتلاف می‌کند


عمران خان با شیعیان ائتلاف می‌کند

نخست وزیر برکنار شده پاکستان که نامزد‌های حزبش در انتخابات ۹۱ کرسی مجلس را بهدست آورده‌اند هرگونه ائتلاف با احزاب «مسلم لیگ نواز» و «مردم» را رد کرد و گفت: جنبش عدالت تحت ائتلاف با مجلس وحدت مسلمین (حزب شیعیان) دولت‌های آتی در مرکز و ایالت پنجاب را تشکیل خواهد داد.

عمران خان با شیعیان ائتلاف می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ عمران خان امروز طی گفتگو با خبرنگاران در زندان اعلام کرد که حزب وی هرگز تن به ائتلاف با مسلم لیگ نواز، حزب مردم و جنبش عدالت نخواهد داد.

وی هرگونه گمانه‌زنی‌ها درخصوص طرح نامزد‌های مستقل پیروز انتخابات (وابسته به حزب جنبش عدالت) برای پیوستن به حزب سنتی پاکستان را از پایه بی اساس دانست و اعلام کرد: جنبش عدالت تحت ائتلاف با حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) در مرکز (فدرال) و ایالت پنجاب دولت تشکیل خواهد داد.

دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان پنجشنبه گذشته برگزار و پس از آن شمارش آرا آغاز شد. تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات عمومی در پاکستان، تکلیف ۲۵۶ کرسی مجلس ملی را مشخص کرد. برخی احزاب از جمله حزب عمران خان تاخیر در اعلام رسمی نتایج انتخابات را به مثابه تقلب و سوء استفاده دیگر رقبای سیاسی برای کسب غیرقانونی کرسی‌های مجلس می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، نامزد‌های وابسته به حزب عمران خان نخست وزیر سابق تا کنون ۹۲ کرسی، مسلم لیگ نواز ۷۵، حزب مردم ۵۴ کرسی و جنبش متحده قومی نیز ۱۷ کرسی کسب کرده‌اند. حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز توانست کرسی مجلس ملی از منطقه «پاراچنار» را بدست آورد.

حزب شیعیان پاکستان به رهبری علامه ناصر عباس جعفری از جمله نیرو‌های سیاسی مطرح هستند که متحد قوی حزب عمران خان بوده و پس از برکناری عمران از قدرت پیمان همکاری و حمایت دوجانبه در جبهه‌های سیاسی را امضا کردند.

طرح مشارکت حزب مجلس وحدت مسلمین به عنوان حزب پیشرو شیعیان پاکستان در کنار حزب عمران خان برای تعیین سرنوشت دولت آینده این کشور با بازتاب چشمگیری در پاکستان همراه شده است.

علامه جعفری، رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین با حمایت از مواضع عمران خان درخصوص انتخابات پاکستان اعلام که مجلس وحدت مسلمین بی قید و شرط آماده همکاری و کمک به حزب عمران خان در تمامی شرایط از جمله تشکیل دولت است.

اواخر خرداد سال گذشته حزب جنبش عدالت به ریاست عمران خان و مجلس وحدت مسلمین به عنوان حزب پیشروی شیعیان در پاکستان با امضای پیمان سیاسی مشترک، به پیروی از سیاست مستقل خارجی، وحدت اسلامی، مخالفت با هرگونه سازش با رژیم اسرائیل و جلوگیری از نفوذ خارجی در پاکستان متعهد شدند.

آنان با اعلام تعهد بر پایبند ماندن به پیمان سیاسی مشترک، افزودند که پرچمدار استقلال کشور و پیروی از سیاست خارجی مستقل هستند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!