پایان بورس امروز 24 بهمن 1402 / رکود بازار سهام عمیق‌تر شد


پایان بورس امروز 24 بهمن 1402 / رکود بازار سهام عمیق‌تر شد

نگاهی به معاملات بورس امروز نشان می‌دهد شاخص‌های بازار سهام همچنان در روند نزولی نوسان می‌کنند. از طرفی ارزش معاملات خرد نیز کمتر از چهار همت ثبت شد که خبر از تثبیت روند رکودی می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و 593 واحدی که معادل 0.08 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 90 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام با شدت بیشتری نزولی شدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و 204 واحد که معادل 0.3 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 732 هزار و 594 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 6 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 788 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز 24 بهمن 1402 / رکود بازار سهام عمیق‌تر شد

ورود و خروج پول حقیقی

تراز ورود و خروج پول حقیقی، مانند روند روز گذشته در روز جاری هم منفی بود. به طوری که تا این لحظه حدود 210 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 227 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تزریق شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم کرومیت، شستا و خساپا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خساپا و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

خلنت با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، واعتبار نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های بیوتیک، پکویر و فسبزوار تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های وایران، زماهان و دفارا ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خساپا، وبملت و خاور خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ونیکی، بفجر و ثشرق رقم خورد. همچنین دایران در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد آباد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !