کاخ سفید آب پاکی را روی دست طالبان ریخت


کاخ سفید آب پاکی را روی دست طالبان ریخت

اقتصادنیوز : سخنگوی کاخ سفید با توجه به افزایش مراودات بین‌المللی با دولت فعلی افغانستان اعلام کرد که هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای عادی‌سازی روابط با طالبان یا به رسمیت شناختن آن وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، جان کربی هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه‌شنبه گفت: به طور رسمی ما بارها اعلام کردیم که اگر آنها می‌خواهند به عنوان حاکمان مشروع در نظر گرفته شوند باید به تمام تعهداتی که دادند، عمل کنند.

سازمان ملل از زمان بازگشت طالبان به قدرت دومین کنفرانس بین‌المللی خود را در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد که هفته آینده در دوحه برگزار می‌شود.

خبر مرتبط
واکنش رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اظهارات ترامپ

اقتصادنیوز : رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» درباره ناتو را برای ائتلاف‌های تحت امر آمریکا مخرب دانست و گفت که جایگاه آمریکا نزد تمام متحدانش در خطر است.

کربی در مورد برنامه سازمان ملل برای برگزاری این کنفرانس بیان کرد: به دبیرکل اجازه می‌دهم برای نشست‌هایی که سازمان ملل برگزار می‌کند، صحبت کند. هیچ چیز درباره سیاست ما نسبت به طالبان تغییر نکرده است.

دومین نشست نمایندگان کشورها در امور افغانستان به دعوت دبیرکل سازمان ملل قرار است در روزهای ۱۸-۱۹ فوریه (۲۹-۳۰ بهمن) در دوحه قطر برگزار شود که بر اجرای مفاد قطعنامه تصویب‌شده ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل تمرکز دارد.

حکومت طالبان با بخشی از این قطعنامه مبنی بر تعیین یک نماینده ویژه برای دیپلماسی با طالبان و ایجاد حکومت فراگیر مخالفت کرده است.

در اولین نشست دوحه در ماه مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت) از حکومت طالبان دعوت نشد اما مقام‌های طالبان می‌گویند در نشست پیش‌رو از آن‌ها دعوت شده است. پیش از نشست اول دوحه نیز وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده بود که به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار آن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!