بیمه مادران شیرده تا چند سالگی ادامه دارد؟


بیمه مادران شیرده تا چند سالگی ادامه دارد؟

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن اشاره به گسترش چتر بیمه در کشور گفت: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۵ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

انسیه خزعلی در آیین افتتاحیه بیست‌وهشتمین اجلاس کشور‌های گروه پنج که با موضوع سلامت زنان و خانواده صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ بهمن) برگزار شد، اظهار کرد: سلامت زنان در خانواده موجب نشاط و شادابی می‌شود. مادر انتقال‌دهنده سلامت و آموزش‌دهنده سلامت در خانواده است و ضرورت دارد که این مسئله به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مسئله بیمه در سال‌های اخیر فراگیری بیشتری داشته و به صورت خاص شامل مادران و به ویژه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۵ سال اول زندگی و همچنین بیمه درمان ناباروری شده است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: از وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم که پوشش بیمه ناباروری را به صورت صد درصدی و با گره زدن به مجوز‌ها در دستور کار قرار داده است. ما ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار داریم و ارائه مشاوره‌های تلفنی به زنان و مادران موجب حفظ سلامت مادران و نوزادان شده است. همچنین فعالیت‌های متعددی برای کودکان، نوزادان و مادران باردار در نظر گرفته شده و پایش‌هایی نیز برای زنان در میانسالی به‌صورت پایش‌های میان‌دوره و سنجش سلامت افسردگی، بیماری‌های متعدد روانی و جسمی آن‌ها انجام می‌شود.

خزعلی ادامه داد: یکی از کار‌های دولت سیزدهم در استان‌های مختلف ایجاد و احداث پارک بانوان است که برای نشاط و تحرک و تفریح بانوان است.

همچنین در بخش‌های مختلف ورزش همگانی و ورزش فردی شاهد رشد روزافزون بانوان هستیم. قبل از انقلاب تعدادی سالن ورزشی بانوان داشتیم، اما در حال حاضر ۵۲ فدراسیون مختص بانوان داریم. امیدواریم باتوجه به تعدد روابطمان با کشور‌ها که در مسئله فرهنگ عمومی داریم و با سنت‌های خاص خودمان این امر نیز در کشور‌های همسایه گسترش یابد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران در ادامه گفت: توانستیم برای زنان باردار و کودکان سبد‌های غذایی رایگان داشته باشیم و ماهانه وضعیت جسمی و رشد آن‌ها تحت کنترل قرار می‌گیرد.

خزعلی در پایان تاکید کرد: مهم‌ترین مطلبی که باید در یک نشست بین‌المللی مطرح شود سلامت خانواده و جلوگیری از رواج خانواده‌های انحرافی و تعاریف انحرافی برای خانواده است. باید تلاش کنیم خانواده‌ها و محیط را نسبت به ویروسی که وارد کشور‌های غربی شده و سلامت خانواده، سلامت جسنی و روانی آن‌ها را به خطر انداخته واکسینه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی