حملات شبانه روزی سایبری به سایت گمرک


حملات شبانه روزی سایبری به سایت گمرک

رئیس کل گمرک ایران گفت: شبی نیست که حمله سایبری نداشته باشیم؛ از مبادی قابل حدس زدن، شبانه‌روز به سامانه حمله سایبری می‌شود.

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال یکی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره دلایل قطع بودن سامانه گمرکی در برخی از اوقات و ایجاد اختلال در فعالیت‌ها، اظهار داشت: شبی نیست که حمله سایبری نداشته باشیم و در حال فشار هستیم، از مبادی قابل حدس زدن، شبانه‌روز به سامانه حمله سایبری می‌شود؛ به هر حال، جنگ است و یک چک می‌زنیم و یک چک می‌خوریم؛ بخشی از مشکلات و قطعی‌هایی که در سامانه داریم، به این خاطر است.

او ی درباره رسوب کالا در گمرک گفت: با شاخص‌های مختلف حجم ایستایی کالا در گمرک کاهش یافته و به صورت چشمی قابل مشاهده است الان کمتر از یک میلیون تن کالا در بنادر داریم.

رئیس کل گمرک ایران همچنین درباره زمان دریافت استعلامات گمرکی ادامه داد: زمان دریافت پاسخ استاندارد، حفظ نباتات، دامپزشکی و غیره به زیر 10 روز کاهش یافته است. دستگاه‌ها مکلف هستند زیر هفت روز پاسخ دهند؛ برخی از استعلام‌ها را می‌توان در کمتر از یک روز دریافت کرد.

حملات شبانه روزی سایبری به سایت گمرک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم