رایزنی بایدن و پادشاه اردن درباره غزه


رایزنی بایدن و پادشاه اردن درباره غزه

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه اردن از تلاش برای توافق تبادل اسرا خبر داد که به برقراری آتش‌بس موقت شش هفته‌ای منجر می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار کردند.بایدن گفت در این دیدار تحولات جنگ غزه، وضعیت شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و اوضاع منطقه را بررسی کرده است و آزادی اسرا اولویت آمریکاست.

وی در ادامه افزود: روی توافقی پیرامون تبادل اسرا کار می‌کنیم که به برقراری آتش بس موقت ۶ هفته‌ای منجر می‌شود. بایدن با اشاره به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، بر «لزوم حمایت» از غیرنظامیان در شهر رفح تاکید کرد.

وی افزود: نباید بدون وجود طرحی در جهت تضمین حفاظت از غیرنظامیان، عملیات نظامی در رفح انجام شود.رئیس جمهور آمریکا در ادامه به حملات نیروهای خود در منطقه اشاره کرد و گفت: عملیات ما در سوریه و عراق ادامه خواهد داشت.

عبدالله دوم هم در این دیدار گفت جدایی کرانه باختری و نوار غزه از یکدیگر قابل قبول نیست. تشدید مستمر شهرک نشینان و تهدید نمازگزاران پذیرفتنی نیست.
وی درباره آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت نقش این آژانس محوری است و باید به ارائه کمک‌ها در غزه ادامه دهد. هیچ سازمانی نمی‌تواند کار آنروا را در غزه انجام دهد. حمایت از این سازمان باید ادامه‌دار باشد.

پادشاه اردن تاکید کرد باید باهم و در کنار سران کشورهای عربی برای برقراری آتش بس تلاش کرد.وی درباره حمله به رفح نیز تاکید کرد هیچ گونه حمله رژیم صهیونیستی به به این شهر قابل تحمل نیست. این حمله یک فاجعه انسانی جدیدی بر جای می‌گذارد. عبدالله دوم به محدودیت‌ها در انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه پرداخت و تصریح کرد این محدودیت‌ها شرایط غیرانسانی به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نباید وضعیت کرانه باختری و قدس نادیده انگاشته شود، تاکید کرد راهکار تشکیل دو دولت تنها ضامن صلح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم