ترکیب قهوه با برخی نوشیدنی‌ها باعث مرگ می‌شود!


ترکیب قهوه با برخی نوشیدنی‌ها باعث مرگ می‌شود!

ایتنا - یک متخصص تغذیه هشدار داد ترکیب بعضی نوشیدنی‌ها با قهوه ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی خطرناک و در موارد نادر حتی منجر به مرگ شود.


یک متخصص تغذیه هشدار داد ترکیب بعضی نوشیدنی‌ها با قهوه ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی خطرناک و در موارد نادر حتی منجر به مرگ شود.

کافئین ماده محرکی است که در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای یافت می‌شود.

حازم علی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با وب‌سایت المصراوی گفت نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر زیادی کافئین، شکر و مواد محرک دیگر هستند و مصرف آن‌ها با قهوه باعث افزایش خطر اختلال عروقی، فشارخون بالا، بی‌خوابی، اضطراب و در موارد نادر منجر به مرگ می‌شود.

نوشابه‌های گازدار نیز حاوی مقادیر زیادی شکر و کافئین هستند که مصرف آن‌ها با قهوه باعث افزایش خطر دیابت، بیماری قلبی، پوکی استخوان و پوسیدگی دندان می‌شود.

برخی آبمیوه‌ها مانند آب گریپ فروت با داروهای فشار خون تداخل داشته و باعث اختلال در کلیه می‌شود. آب پرتقال نیز می‌تواند با افزایش اسید معده مضر باشد.

نوشیدنی‌های گیاهی مانند زنجبیل و الکل همراه با قهوه خطر خونریزی، مشکلات معده‌ای، فشارخون بالا و حتی در مواردی نادر مرگ را افزایش می‌دهد.

بنابراین باید در مصرف ترکیبی قهوه با نوشیدنی‌های انرژی‌زا، نوشابه‌های گازدار، برخی آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و گیاهی جانب احتیاط را رعایت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی