ویژگی های موشک‌های پدافندی کوثر


ویژگی های موشک‌های پدافندی کوثر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ویژگی‌های موشک‌های پدافندی کوثر را تشریح کرد.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با برنامه تلویزیونی سپاه پاسداران شبکه اول سیما، گفت: فرماندهی معظم کل قوا به آمادگی جزایر سه‌گانه در خلیج فارس و استحکام پدافند چه در بخش پدافند غیرعامل و چه در بخش پدافند عامل توجه دارند.

وی افزود: ما امروز شاهد سلاح‌های تمام‌ایرانی بوده‌ایم، موشک‌هایی که شما بر روی شناورها مشاهده کردید، همگی در داخل کشور ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، تأکید کرد: سلاح‌هایی که برای دفاع مستحکم از جزایر سه‌گانه ایرانی بکار گرفته‌ایم، همگی در درون کشور ساخته شده و این‌ها افتخار ملت ماست، زیرا ما در تحریم کامل به چنین افتخاری دست یافته‌ایم.

سردار تنگسیری ادامه داد: همه این سلاح‌ها هوشمند و نقطه‌زن هستند و همه نقاط مشخص شده را مورد هدف قرار داده‌اند.

ویژگی های موشک‌های پدافندی کوثر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به ویژگی‌های موشک پدافند هوایی کوثر تصریح کرد: موشک‌های پوشش هوایی کوثر با رادار سه بُعدی هدایت شده و این موشک‌ها می‌توانند اهداف را در فواصل بسیار بالا گرفته و آن‌ها را منهدم کند.

وی در پایان ضمن اشاره به شناور شهید سلیمانی افزود: شناور شهید سلیمانی دارای سه طبقه است و بر روی آن پهپاد عمودپرواز نیز وجود دارد. به نحوی که پهپاد عمودپرواز مستقر روی این شناور می‌تواند نشست و برخاست انجام بدهد. البته قابلیت فعالیت موتور دوم آن بصورت هیبریدی نیز وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا