الاخبار: فرانسه پیشنهاد امنیتی‌اش را به لبنان ارائه کرد


الاخبار: فرانسه پیشنهاد امنیتی‌اش را به لبنان ارائه کرد

روزنامه الاخبار لبنان از تحویل پیشنهاد و طرح فرانسه برای آرام کردن جبهه نبرد در مرز‌های لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی به دولت لبنان خبر داد.

یک منبع دیپلماتیک لبنانی به الاخبار اعلام کرد لبنان یک پیشنهاد امنیتی از فرانسه دریافت کرد که مستلزم بررسی دقیق است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: محتوای این طرح شامل عدم حمله به غیرنظامیان از هر دو طرف و اتخاذ اقداماتی در هر دو طرف مرز (داخل لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی) است.

این روزنامه نوشت: «به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها طبق معمول تلاش می‌کنند تا نقش ویژه‌ای را ایفا کنند، اما اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند موضوع را با طرف آمریکایی مدیریت کنند.»

روزنامه فرانسوی «لوموند» نیز در گزارشی در این باره آورده است: فرانسه می‌خواهد مسئله لبنان را از وضعیت نوار غزه جدا کند و پیشنهادی مبنی بر اجرای سریع اقدامات در راستای کاهش سطح تنش ارائه کرد.

طبق این گزارش، شکست تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تلاش‌های فرانسه و آمریکا را پیچیده می‌کند؛ چراکه شرط حزب‌الله برای آغاز مذاکرات، پایان دادن به جنگ در نوار غزه است.

لوموند نوشت: سه‌شنبه گذشته فرانسه پیشنهاد خود را که موضوع مورد بحث با اسرائیل بود، در جریان سفر دو نماینده از وزارتخانه‌های خارجه و دفاع به بیروت، به مقامات لبنانی ارائه کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: این پیشنهاد شامل اقداماتی است که به آرامش تدریجی در مرز لبنان کمک می‌کند و همچنین بر این خواسته تاکید دارد که حزب‌الله نیرو‌های خود را تا عمق هشت تا ۱۰ کیلومتری مرز، یعنی مسافتی معادل برد موشک‌های ضدزره خود، عقب بکشد.

هم‌زمان با تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای دستیابی به راه‌حلی در جبهه لبنان هستند و فرانسه نیز برای جدا کردن این جبهه از پرونده غزه و آرام کردن تدریجی اوضاع در این منطقه وارد عمل شده است.

مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی همچنان تهدید‌های خود مبنی بر گسترش جنگ علیه لبنان را تکرار می‌کنند و این در حالیست که این تهدید‌ها با میانجیگری‌ها و ایده‌های آمریکایی و غربی همراه شده که به دنبال دستیابی به فرمول جدیدی برای مدیریت اوضاع در جنوب لبنان و برآورده کردن خواسته‌های دشمن برای ایجاد شرایط میدانی مناسب و دور کردن مبارزان مقاومت از مرز‌های فلسطین اشغالی است.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد و پس از آن مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی