هشدار پزشکان بدون مرز درباره حمله زمینی به رفح


هشدار پزشکان بدون مرز درباره حمله زمینی به رفح

سازمان پزشکان بدون مرز آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح را فاجعه‌بار خواند و خواستار توقف این عملیات و آتش‌بس در غزه شد.

هشدار پزشکان بدون مرز درباره حمله زمینی به رفح

به گزارش راهبرد معاصر. سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی قریب الوقوع و اعلام شده رژیم صهیونیستی به رفح فاجعه بار خواهد بود و ما از تل آویو می خواهیم این عملیات را متوقف کند.

این بیانیه تصریح کرد که در غزه هیچ منطقه امنی وجود ندارد و عملیات مهاجرت اجباری، مردم غزه را به شهر رفح کشانده است و آنها تحت محاصره هستند و هیچ گزینه‌ای در اختیار ندارند.

بر اساس این گزارش سطح نیازمندی‌های مردم غزه بسیار زیاد است و اوضاع کنونی نیازمند تعامل انسانی در وسیع‌ترین سطح ممکن با نوار غزه است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از دولت‌های پشتیبان از جمله ‌آمریکا می‌خواهیم تا اقدامات ملموسی برای آتش بس در غزه انجام دهند.

رژیم صهیونیستی دیشب در حملات موشکی سنگین، مناطق مختلف رفح را هدف قرار داد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی دیشب و بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند. منابع پزشکی تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح، ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکرهای ده‌ها شهید فلسطینی در بخش‌های مختلف شهر رفح بعد از حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی پراکنده شده است./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی