عصبانیت بایدن از تهدیدهای ترامپ علیه ناتو


عصبانیت بایدن از تهدیدهای ترامپ علیه ناتو

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا به اظهارنظر دونالد ترامپ در مورد تقابل احتمالی روسیه و ناتو واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت: جو بایدن در واکنش به اظهارات ترامپ روز یکشنبه هشدار داد که دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، روابط آمریکا با کشورهای خارجی را نابود می کند و دشمنان این کشور را جسورتر می کند.

خبر مرتبط
انتقاد شدید دبیرکل ناتو از اظهارات تازه ترامپ

دبیرکل ناتو از اظهارات دونالد ترامپ درباره عمل نکردن اعضای ناتو به تعهدات مالی خود، تاکید کرد که این اظهارات جان آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را به خطر خواهد انداخت.

ترامپ در کارزار انتخاباتی اخیر خود گفته بود که «روسیه را تشویق می کند هر کاری که می خواهد با کشورهای متخلف نسبت به کمک های نظامی و مالی به ناتو انجام دهد».

بایدن در واکنش در بیانیه ای گفت: اگر رقیب من ترامپ، بار دیگر بتواند به قدرت برسد، به طور شفاف بیان می کند که متحدان ناتو را در صورت حمله روسیه رها خواهد کرد و به روسیه اجازه می دهد هرکاری می خواهد بکند.

خبر مرتبط
پیشنهاد جنجالی ترامپ به روسیه/به اعضای ناتویی که هزینه‌ پرداخت نمی‌کنند حمله کنید!

اقتصادنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا گفت در صورتی که رئیس جمهور شود روسیه را تشویق می‌کند به اعضای ناتویی که هزینه‌ پرداخت نمی‌کنند حمله کند.

بایدن گفت: خدمت در کسوت فرمانده کل قوا مسئولیتی است که باید بر دوش هر کسی که آن را می پذیرد سنگینی کند. اعتراف ترامپ که به (ولادیمیر) پوتین برای جنگ و خشونت بیشتر چراغ سبز نشان می دهد، اجازه می دهد حمله به اوکراین ادامه یابد و تجاوزگری خود را علیه لهستان و کشورهای عضو بالتیک ادامه دهد که این وحشتناک و خطرناک است.

بایدن گفت متاسفانه این اظهارات از سوی کسی مطرح می شود که وعده می دهد در بازگشت به کاخ سفید مانند دیکتاتور حکومت کند.

اظهارات بایدن پس از آن بیان شد که کاخ سفید شنبه شب اظهارات ترامپ را محکوم کرد و او را «از لحاظ روانی نامتعادل» خواند.

نیکی هیلی دیگر نامزد جمهوریخواهان نیز از اظهارات ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، شارل میشل رئیس شورای اروپا در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: در حال حاضر هرگونه اظهارات بی‌پروا در مورد امنیت و همبستگی اعضای ناتو، فقط به نفع پوتین رئیس جمهور روسیه تمام خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز گفت هرگونه لفاظی در مورد اینکه اعضای ناتو از یکدیگر دفاع نخواهند کرد، امنیت تمامی اعضا از جمله امنیت ایالات متحده را تضعیف کرده و نظامیان آمریکایی و اروپایی را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود