بهترین جاهای دیدنی شرق تهران


شهر تهران جاذبه های تفریحی ، گردشگری بسیاری دارد. گوشه گوشه پایتخت به سبب امکاناتش سعی شده اماکن تفریحی و سرگرمی متنوعی را داشته باشد تا مردمان ساکن یا مسافران بتوانند در نزدیکی محل اقامت خود از این جاذبه ها بهره ببرند. شرق تهران نیز مستثنی نیست و...

شهر تهران جاذبه های تفریحی ، گردشگری بسیاری دارد. گوشه گوشه پایتخت به سبب امکاناتش سعی شده اماکن تفریحی و سرگرمی متنوعی را داشته باشد تا مردمان ساکن یا مسافران بتوانند در نزدیکی محل اقامت خود از این جاذبه ها بهره ببرند. شرق تهران نیز مستثنی نیست و با وجود بافت قدیمی و با اصالتش علاوه بر جاهای دیدنی و تاریخی مکان های تفریحی بسیاری دارد که از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین مکان های تفریحی پایتخت محسوب می‌شوند. سیری در ایران در این مطلب می خواهد شما را با بهترین جاهای دیدنی شرق تهران آشنا کند.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

باغ موزه مینیاتوری تهران

اولین باغ موزه مینیاتوری کشور در تهران به مساحت سه هکتار توسط شهرداری احداث شده که هدف از تاسیس این باغ موزه نه چندان قدیمی آشنایی مردم با آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی است. در طراحی این باغ موزه که از جذاب‌ترین باغ موزه های تهران محسوب می‌شود از معماری مدرن و باغ‌های ایرانی الهام گرفته شده است که دارای ماکت ۱۳ اثر تاریخی کشور است که هر کدام یک بیست و پنجم اندازه واقعی خودشان هستند. بازدید از این باغ موزه رایگان است.باغ موزه مینیاتوری تهران اولین باغ موزه مینیاتوری کشور است که بیش از ۱۳ اثر تاریخی به صورت ماکت دارد.

ماکت های باغ مینیاتوری عبارتند از :میدان نقش جهان،ارگ بم، پاسارگاد، گنبد سلطانیه، گنبد قابوس، تخت جمشید، تخت سلیمان، کلیسای سنت استپانوس، کلیسای زور زور، سازه‌های آبی شوشتر ، بازار تبریز، بیستون،زیگورات جغازنبیل، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی.

آدرس باغ موزه مینیاتوری: تهران، خیابان جانبازان غربی، حد فاصل بزرگراه امام علی و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

حمام دولاب تهران

از قدیمی‌ترین جاهای تاریخی تهران در منطقه ۱۴ حمام دولاب است که قدمت بسیار زیادی دارد. این حمام مدتی به عنوان زورخانه مورد استفاده قرار گرفته، اکنون نیز به دلایل ایمنی بسته است. در این مکان عکس‌هایی قدیمی از پیشکسوتان زورخانه به چشم می‌خورد. حمام دولاب یکی از آثار تاریخی برجسته تهران است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: تهران، میدان شهید آیت‌الله سعیدی، نبش کوچه امیرسلیمانی

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

کلیسای گریگور لوساووریچ تهران

کلیسای گریگور لوساووریچ در سال ۱۹۸۳ توسط فردی به نام گریگور ملیکیان تاسیس شده و وابستگی این کلیسا حواری ارمنی بوده و رهبری آن نیز به دست ارامنه است. معماری کلیسا مانند کلیسایی در ارمنستان است و با آجر و سنگ و بتن ساخته شده، حال و هوای کلیسا نیز مانند کلیساهای ارمنستان است‌، این کلیسا از دیدنی ترین کلیساهای تهران است که در منطقه ارمنی نشین مجیدیه واقع شده است.

آدرس : تهران، منطقه مجیدیه، خیابان ۱۶ متری اول، کوچه جمشید رویان

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

بوستان جنگلی تلو تهران

پارک جنگلی تلو با وجود امکانات تفریحی و ورزشی بسیار به یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود که دیدنی‌های بسیار جذابی در بوستان و جاده منتهی به آن وجود دارد.این بوستان از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز نیز محسوب می شود که افراد زیادی در روزهای پاییزی برای گذراندن روزی سرشار از انرژی و نشاط به این بوستان می‌آیند. این بوستان با وسعت بسیار زیاد در حومه شهر تهران نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارد.

آدرس: تهران، بابایی شرق خروجی تلو شمال، ورودی جاده شهرداری، انتهای خیابان، ورودی بوستان جنگلی تلو

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

بوستان جنگلی یاس

پارک جنگلی یاس مکانی است که در سال ۱۳۹۴ به شهرداری تهران واگذار شد تا جهت استفاده‌ی عموم مردم آماده‌سازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. مساحت این پارک حدود ۱۴۰۰ هکتار است و بزرگ‌ترین پارک جنگلی شهر تهران به شمار می‌آید. این پارک با منظره‌ای زیبا به شهر و از سوی دیگر نمای رو به کوه‌‌های شمال تهران مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

پارک ملی سرخه حصار تهران

پارک ملی سرخه حصار از مناطق حفاظت شده قدیمی پایتخت و یکی از پارک های معروف تهران است که از دوران قاجار به جای مانده است. با توجه به مکان قرارگیری آن افراد زیادی برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک عزیمت می‌کنند. پارک ملی سرخه حصار دارای گونه های جانوری و گیاهی بسیاری است که بعضی از آنها در حال انقراض هستند. پارک ملی سرخه حصار علاوه بر اینکه یک اکوسیستم طبیعی و ارزشمند است دارای تفریحات بسیار مفرحی برای گذراندن روزی انرژی‌بخش است، این پارک از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شرق تهران و از مهیج ترین تفریحات تهران محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، شرق تهران، منطقه ۱۳، محله سرخه حصار، روبروی ترمینال شرق، پارک جنگلی سرخه حصار

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

زیپ لاین کماندو تهران

زیپ‌لاین یکی از جدیدترین تفریحات پایتخت است که به تازگی در بین افراد رواج پیدا کرده و کسانی که عاشق هیجان زیاد هستند آن را امتحان می‌کنند. زیپ لاین کماندو یکی از مراکز زیپ لاین تهران است که در پارک طالقانی واقع شده، عبور از بالای پوشش گیاهی منطقه بوسیله یک سیم فلزی محکم بسیار لذت‌بخش است‌. ارتفاع این زیپ لاین در بعضی از مکان‌ها به ۳۰ الی ۵۰متر می‌رسد و سرعت آن نیز بین ۶۰ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت متغیر است. اگر شما هم آروزی پرواز در سر دارید بهتر است بلیط هواپیما تهران را تهیه کرده و این پرواز بدون بال را در ارتفاعات پارک طالقانی تهران تجربه کنید.

آدرس: تهران، اتوبان شهید حقانی شرق، بعد از خروجی مدرس شمالی، انتهای خیابان سرو، ضلع جنوبی موزه دفاع مقدس

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

بولینگ شیان تهران

باشگاه بولینگ شیان در مجموعه ورزشی صدف واقع شده و از بهترین مکان های تفریحی شرق تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی پارک جنگلی شیان قرار گرفته است. این بولینگ علاوه بر بازی بولینگ آموزش‌هایی نیز در این زمینه به علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌دهد. بولینگ شیان مجهز به سیستم توپ برگردان اتوماتیک است و دارای ۸ لین است.

آدرس: تهران، میدان هروی، ضلع شرقی پارک صدف، مجموعه ورزشی صدف، بولینگ شیان

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

پل طبیعت تهران

یکی از جدیدترین سازه‌های پایتخت پل غیر خودرویی طبیعت است که بر بالای بلوار مدرس ساخته شده و دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را بهم متصل کرده است و از تفریحات رایگان تهران محسوب می شود. این پل تماما از فلز ساخته شده و طراحان آن لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی هستند. پل طبیعت به صورت سه طبقه است که در طبقه اول آن کافه ها و رستوران های بسیاری برای گردشگران فراهم شده تا ضمن تفریح بتوانند غذای موردعلاقه خودشان را میل کنند. در طبقه دوم پل نیمکت‌هایی برای استراحت گردشگران تدارک دیده شده و طبقه سوم نیز چشم‌انداز زیبایی به مناظر اطراف پایتخت دارد.

آدرس : تهران، میدان ونک، بزرگراه حقاتی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

سرزمین لی‌لی پوت تهران

سرزمین لی‌لی پوت یکی از جاذبه های گردشگری جذاب شرق تهران است که مخصوص آموزش مشاغل به کودکان است که به کودکان و خردسالان در زمینه‌های مختلف شغلی آموزش هایی می‌دهد. در این سرزمین شگفت انگیز کودکان برای ساعاتی با لباس شغل موردنظر خود بازی می‌کنند و آموزش‌هایی می‌بینند. سرزمین لی‌لی پوت از بخش‌های آموزشی بسیاری برای کودکان تشکیل شده که بعضی از این بخش‌ها در فضای باز و بعضی دیگر سر پوشیده هستند.
آدرس: تهران، تهرانپارس، خیابان دلاوران، ابتدای خیابان اردیبهشت جنوبی، جنب شهرداری ناحیه ۴

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

باغ پرندگان تهران

یکی از کامل‌ترین باغ پرندگان کشور در تهران قرار گرفته که طراحی باغ آن بی‌نظیر و جذاب است در این باغ انواع پرندگان بومی و غیر بومی وجود دارند. در قسمتی از باغ پرندگان حفاظ و قفس‌ها بزرگتر ساخته شده‌اند تا بازدیدکنندکان آزادانه در میان پرندگان بروند و آنها را از نزدیک تماشا کنند. باغ پرندگان در نزدیکی پارک جنگلی لویزان واقع شده و آبشارهای متعددی در آنجا وجود دارد و تمام محوطه باغ گل کاری شده است.
آدرس: شمال شرق تهران، نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

پارک آبی افق هلان تهران

یکی از اماکن تفریحی شمال شرق تهران پارک آبی افق هلان یکی از پارک های آبی تهران است که مکانی مناسب برای شنا و آب بازی کودکان و بزرگسالان است. این پارک آبی در فضایی سرپوشیده واقع شده و در تمام فصول سال قابل استفاده است، همچنین امکانات بسیاری برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است.

آدرس: تهران، حکیمیه، خیابان سازمان آب، ۱۵متری شیرازی، پلاک ۸، پارک آبی افق هلان

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر از دیگر جاهای دیدنی شرق تهران است که در نزدیکی پارک جنگلی سرخ حصار واقع شده است. می‌توانید به هنگام بازدید با یک تیر دو نشان بزنید. گفتنی است که خجیر به علت فاصله دورش از تهران دست نخورده باقی مانده است. به علاوه، پوشش گیاهی و جانوری دو پارک خجیر و سرخه حصار شبیه به هم است و در این مکان انواع پستانداران، خزندگان، پرندگان و دیگر گونه‌های جانوری و گیاهی را مشاهده خواهید کرد. اگر قصد دارید از این پارک دیدن کنید حتما کفش راحتی و مناسب بپوشید تا بتوانید در این منطقه به راحتی گردش کنید.

آدرس پارک ملی خجیر: تهران، انتهای اتوبان بابایی، پارک ملی خجیر

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

زمین تنیس شهرک امید تهرانپارس

باشگاه تنیس امید علاوه بر این که از جاهای تفریحی تهرانپارس است، یکی از باشگاه‌‌های بسیار دوست‌داشتنی و پرطرفدار در شهرک امید ‌تهرانپارس است. این باشگاه با داشتن مربیان مجرب و امکانات ورزشی مناسب همه روزه پذیرای بسیاری از علاقه‌مندان به تنیس است.شما می‌توانید در زمین تنیس شهرک امید یک روز هیجانی را برای خود بسازید و با حالی خوش روز خود را سپری کنید.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

بوستان پلیس

بوستان پلیس یک مکان تفریحی واقع در شمال شرق تهران است که توسط یک خیابان به دو قطعه‌ی شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این بوستان بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه و یکی از مکان‌‌های تفریحی ‌تهران‌پارس محسوب می‌شود. بخشی از این پارک در گذشته درختان انار زیادی داشته و به همین دلیل به باغ اناری معروف است. بخش دیگر نیز در گذشته بیابان بوده که پس از احداث پارک به فضای سبز تبدیل شده است.

این پارک در سال ۱۳۸۲ در هفته‌ی پلیس افتتاح شد و به همین دلیل بوستان پلیس نام‌گذاری شده است. بوستان پلیس شبیه باغ‌‌های ایرانی ساخته شده و دارای پوشش گیاهی متنوع و آب‌نماهای فراوان است که در معماری ستون‌ها و رواق‌ها نیز از معماری دوران ساسانی بهره گرفته است. در بخش باغ اناری عمارتی به نام عمارت ارباب هرمز وجود دارد که در گذشته مربوط به شخصی به همین نام بوده است‌. ارباب هرمز شخصی زرتشتی و مالک اصلی زمین‌‌های تهران‌پارس بوده و قدمت این عمارت به دوران قاجار می‌رسد.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

فرهنگسرای اشراق

فرهنگسرای اشراق یکی دیگر از مکان‌‌های تفریحی ‌تهران‌پارس است که قدمت ساختمان اصلی آن به ۱۰۰ سال می‌رسد. همچنین باغی که فرهنگسرا در آن قرار گرفته، قدمت ۲۰۰ ساله دارد. بر اساس گفته‌ها ساختمان قدیمی فرهنگسرا به دست یکی از دامادهای ناصرالدین شاه ساخته شده است. این ساختمان یک بادگیر هم دارد که یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بادگیرهای ایران محسوب می‌شود.

در باغ فرهنگسرای اشراق حوض‌هایی وجود دارد که به حوض‌های هفتگانه معروف هستند و از طریق پله بین آن‌ها ارتباط وجود دارد. به همین دلیل به باغ فرهنگسرا باغ هفت حوض نیز گفته می‌شود. از این باغ پس از پیروزی انقلاب بعنوان شهرداری منطقه استفاده می‌شد تا اینکه در سال ۱۳۷۴ هم‌زمان با تأسیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به فرهنگسرا تبدیل می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

رستم باغ (مخصوص زرتشتیان)

رستم باغ یکی از مکان‌های تفریحی ‌تهران‌پارس است که برای ساکنان قدیمی این منطقه به خوبی شناخته شده است. بر اساس گفته زرتشتیان این باغ در سال ۱۳۳۶ توسط مردی به نام ارباب رستم ساخته شده است. ارباب رستم زرتشتی مؤمن بوده که نزد ساکنان محل و سایر زرتشتیان از احترام بالایی برخوردار بوده است.

ارباب رستم این باغ را با نیت کمک به افراد نیازمند بنا کرده و علاوه بر آن دو دبستان دخترانه و پسرانه نیز ساخته است. گفته می‌شود که ارباب رستم پس از مسافرت به کشورهای هند و چین، باغ‌‌های آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرد و تصمیم گرفت که در ایران نیز نمونه‌ای از آن‌ها را بنا کند. این باغ در حال حاضر مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

موزه گرافیک ایران

موزه گرافیک ایران یکی از موزه‌‌های تهران است که در منطقه‌ی ‌تهران‌پارس قرار دارد. این موزه در عمارت ارباب هرمز واقع در باغ اناری بوستان پلیس قرار دارد و اولین موزه‌ی گرافیکی آسیا به شمار می‌آید. موزه گرافیک را می‌توان گنجینه‌ای از تاریخ گرافیک ایران دانست که در گنجینه‌ی آن آثار ارزشمندی نگهداری می‌شود. این موزه در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده و تاکنون نمایشگاه‌های زیادی در زمینه‌ی هنر و گرافیک در آن دایر گردیده است.
آدرس: تهران ، تهرانپارس ، بوستان پلیس

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

شهر کودک شاپرک

اگر در جستجوی مکانی برای تأمین کلیه‌ی نیازهای کودکتان هستید، شهر کودک شاپرک می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. این مجتمع یک مرکز دائمی ویژه‌ی کودکان است که از امکانات رفاهی نیز برخوردار است. مجتمع شاپرک از هفت بخش که اصطلاحاً هفت دهکده نامیده می‌شوند، تشکیل شده و دهکده‌‌های مختلف به موضوعاتی مانند اسباب بازی، سیسمونی، پوشاک کودک، کتاب و سی دی، مواد غذایی کودک و… اختصاص دارد.

در این مجموعه بازی‌‌های مختلفی برای تحرک کودکان وجود دارد و مواردی از قبیل باشگاه ورزشی، آتلیه عکاسی، کارگاه‌‌های تخصصی مادر و کودک و… نیز از دیگر امکانات آن محسوب می‌شوند.

آدرس : تهران ، تهرانپارس ، بزرگراه رسالت، نرسیده به بزرگراه باقری

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

مرکز خرید سون سنتر

در شرق تهران مراکز خرید بسیاری جا خوش کرده‌اند. همانطور که مشخص است جای‌جای تهران پر از جاهای دیدنی و تجاری مختلفی است که نیازهای شما را از هر لحاظ تامین خواهد کرد. یکی از بازارها و جاهای دیدنی شرق تهران، مرکز خرید سون سنتر است. مرکز خرید سون سنتر در کل ۷ طبقه است که می‌توانید انواع کیف و کفش، لباس کودک و نوزاد، لباس‌های مردانه و زنانه، لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، لوازم آرایشی و غیره را به راحتی پیدا کنید. این مرکز خرید دارای امکاناتی چون پارکینگ، رستوران، فودکورت، تالارهای پذیرایی و غیره است.

آدرس مرکز خرید سون سنتر: تهران، خیابان دکتر آیت، ضلع جنوب غربی میدان هفت حوض، پایین‌تر از خیابان رضوان، مرکز خرید سون سنتر

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

مرکز خرید تیراژه ۲

مرکز خرید تیراژه ۲ در منطقه ۷ تهران واقع شده است. این مرکز خرید رفته رفته و در طول فعالیت خود در چندین سال توانسته است افراد زیادی را به سمت و سوی خود جذب کند. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌ها در حوزه مد و پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و آرایشی، کیف و کفش، اسباب بازی و سرگرمی، لوازم خانگی، روسری و شال، مانتو، کالاهای دیجیتال و غیره وجود دارند. هر وسیله‌ای که مورد نیاز شما باشد در این مرکز خرید پیدا می‌شود. می‌توانید بعد از بازدید از امکان طبیعی، تفریحی و جاهای دیدنی شرق تهران به این مرکز خرید سری بزنید و دست پر به خانه بازگردید.

آدرس مرکز خرید تیراژه ۲: تهران، اتوبان امام علی، خروجی مدنی، جنب مترو مدنی، مرکز خرید تیراژه ۲

بهترین جاهای دیدنی شرق تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول