استقلال شایسته ترین تیم برای قهرمانی


استقلال شایسته ترین تیم برای قهرمانی

بازیکن اسبق استقلال گفت: وجود تنش و ناآرامی در مجموعه تیمی استقلال بیش از هر چیز لطمه‌اش را به نتایج این تیم می‌زند.

سعید لطفی بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع و احوال استقلال در آستانه بازگشت به لیگ برتر فوتبال کشورمان همچنین دیدار مقابل صنعت نفت آبادان و شرایط این روزهای این باشگاه اظهارتی را مطرح کرد.

تا چه اندازه از اوضاع و احوال امروز استقلال مطلع هستید؟

با توجه به اینکه تمرینات استقلال پشت درهای بسته برگزار می‌شود من هم مثل بقیه دوستان و عزیزانی که دلشان برای استقلال می‌تپد دورادور نگران تیمم هستم و اخبار باشگاه را دنبال می‌کنم. فکر می‌کنم استقلال در حال حاضر شرایط خوبی دارد و با وجود جواد نکونام که یک تنه پای همه مشکلات ایستاده روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت. البته این بهتر می‌شد اگر که کادر مدیریتی شرایط بهتری را به لحاظ ارتباط بین خودش و سرمربی تیم به وجود می‌آورد. چون هیچ چیزی به اندازه روابط خوب بین مدیرعامل و سرمربی نمی‌تواند باعث ایجاد آرامش در تیم بشود. گاهی اوقات این موضوع نمود واقعی پیدا می‌کند.

منظورتان از گاهی اوقات چه مواقعی است؟

به هر حال آن زمان که من هم در فوتبال بودم و برای استقلال توپ می‌زدم خوشبختانه ارتباط خوبی بین مدیرعامل و سرمربی تیم وجود داشت و همین موضوع کمک می‌کرد تا مثلاً در روزهایی که شرایط مالی مدیریت و باشگاه برای پرداخت بدهی شان به بازیکنان خوب نبود همه چیز با خیر و خوشی رفع می‌شد و مشکلی نداشتیم. مثلاً با گرفتن چک یا شرایط دیگر کارها پیش می‌رفت و هیچکس از این بابت گله‌ای نمی‌کرد و همه این‌ها کمک می‌کرد تا در نهایت استقلال همیشه موفق و آرام باشد. ولی وجود تنش و ناآرامی در مجموعه تیمی استقلال بیش از هر چیز لطمه‌اش را به نتایج این تیم می‌زند.

انتظار صدرنشینی استقلال در نیم فصل اول را داشتید؟

با توجه به شرایطی که استقلال در شروع فصل داشت کمتر کسی انتظار داشت این تیم با این توانایی و اقتدار بتواند خودش را در جدول رده‌بندی لیگ برتر به رقبا اثبات کند. ولی به هر حال همه می‌دانند که تحت هر شرایطی استقلال استقلال است و این تیم می‌تواند از پس مشکلات ریز و درشت بر بیاید. این بار هم ثابت شد که هر زمان مشکلی بر سر راه استقلال کادر مدیریتی و یا بازیکنانش باشد مقابل بزرگی و عظمت این تیم به چشم نمی‌آید. من از اینکه در تیم استقلال توپ زده‌ام همیشه افتخار کرده‌ام و باز هم به خودم می‌بالم.

شما در پست دفاع و هافبک دفاعی بازی می‌کردید. فکر می‌کنید استقلال در این دو پست شرایط خوبی دارد؟

همین که استقلال با کمترین گل خورده توانست نیم فصل اول را به پایان برساند نشان دهنده این است که سازمان دفاعی تیم استقلال خوب کار می‌کند. وقتی می‌گوییم سازمان دفاعی استقلال یعنی تفکر دفاع از نفرات خط حمله تا آخرین نفر یعنی دروازه‌بان به خوبی توجیه شده و برای تک تک بازیکنان مشخص است که چه وظایفی در پست‌هایشان دارند که سازمان دفاعی تیم درست عمل کند. خیلی خوشحالم که از این بابت تیم استقلال در شرایط خوبی است و البته نباید فراموش کنیم نگاه سرمربی تیم استقلال هم نسبت به موضوع دفاع و مراقبت از دروازه چیزی است که امروزه در فوتبال یک اصل محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم تک به تک یا به شکل نفری به سراغ بازیکنان این پست برویم وضعیت بچه‌های استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم آرمین سهرابیان بازگشت موفقیت آمیزی به استقلال داشت. او هر چقدر در دوره اول حضورش در استقلال نتوانست مثل امروز بدرخشد حالا بعد از کسب تجربه در تیم‌های مختلف توانسته با شرایط خیلی بهتری به جمع آبی‌پوشان برگردد و با گل‌هایی هم که در این مدت زده ثابت کرد انرژی و انگیزه زیادی برای گلزنی و رسیدن به شرایط مطلوب دارد. از سوی دیگر خیلی خوشحالم که سیلوا به استقلال برگشت او در زمانی که برای ما بازی می‌کرد یک فوتبالیست تمام و کمال بود هم روی کارهای هوایی و هم کار با پا.

استقلال شایسته ترین تیم برای قهرمانی

سلیمی و مرادمند را چطور دیدید؟

ایمان سلیمی کاملاً شبیه یک فوتبالیستی بود که از تیم‌های کوچک به تیم بزرگ استقلال آمده و نمی‌تواند به سرعت خودش را با شرایط این تیم هماهنگ کند. کمی عصبی بود و در اوایل نیم فصل اول وضعیت مطلوبی نداشت. فکر می‌کنم یک گل به خودی زد و در دیدار با سپاهان هم با یک اشتباه پنالتی داد ولی با گلی که در مسابقات نیم فصل اول به ثمر رساند و البته مصدومیت مرادمند او وادار شد خودش را با شرایط تیم بزرگ استقلال کنار بیاورد و در نهایت امروز یک دفاع خوب برای استقلال به شمار می‌رود. مرادمند هم که از قبل در این تیم حضور داشته و شرایط خوبش همیشه برای استقلال کمک دهنده بوده است. خیلی خوشحالم که استقلال دوباره می‌تواند از او در ترکیب خط دفاعی اش استفاده کند. چون مرادمند همان قدر که در کارهای دفاعی می‌تواند کمک استقلال باشد در بحث حمله و هجوم روی دروازه حریف هم نقش خوبی را ایفا می‌کند.

درباره نفرات دیگر خط دفاع استقلال چه نظری دارید؟

در چپ و راست ابوالفضل جلالی و صالح حردانی کاملاً با وظایفشان آشنا هستند. نکته مهم در دفاع‌های کناری حرکت رو به جلو و نفوذ تا عمق خط دفاعی حریف است که فکر می‌کنم این دو نفر با انرژی و توان بالای دوندگی شان در این زمینه کاملاً استقلال را تکمیل می‌کنند و نکونام از این بابت نگرانی ندارد. به همین خاطر است که وقتی روزبه چشمی جلوی خط دفاعی می‌ایستد با زبیر نیک نفس یا حامدی‌فر تیم استقلال یک خط دفاع فوق العاده خوب و قوی را در اختیار دارد. امیدوارم استقلال بتواند در نیم فصل دوم هم با شرایط خوب نیم فصل اول به کارش در دور برگشت ادامه دهد و در نهایت قهرمان شود.

حضور جلال الدین ماشاریپوف در جمع بازیکنان استقلال چقدر به افزایش توان هجومی این تیم کمک خواهد کرد؟

این بازیکن در تیم النصر عربستان و البته تیم ملی ازبکستان سوابق خیلی خوبی دارد و یک فوتبالیست با تجربه به شمار می‌رود. خیلی خوشحالم که استقلال توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد. هرچه بازیکنان با تجربه‌تر در جمع نفرات استقلال حضور داشته باشند این کمک می‌کند که شرایط برای حفظ نتایج مورد نظر کادر فنی مهیاتر شود. در همین مسابقات جام ملت‌های آسیا شاهد بودیم که ماشاریپوف تا چه اندازه در تیم ازبکستان تاثیرگذار ظاهر می‌شد و می‌توانست خیال سرمربی تیم ملی کشورش را از این بابت راحت کند. به طور کلی حضور بازیکنان با تجربه و البته تاثیرگذار به مراتب از حضور بازیکنان کم تجربه و کم اثر در یک تیم فوتبالی اثرگذارتر است. من معتقدم جواد نکونام با دقت او را انتخاب کرده و حتماً ترکیب او با مهرداد محمدی و گوستاو بلانکو می‌تواند توان هجومی تیم استقلال را به مراتب نسبت به نیم فصل اول افزایش بیشتری بدهد.

درباره بازی اول استقلال مقابل صنعت نفت آبادان چه نگاه و صحبتی دارید؟

اگر دقت کرده باشید تیم صنعت نفت آبادان در اواخر نیم فصل اول دچار تنش‌هایی روی نیمکت مربیگری اش شد و آنقدر وضعیت خوبی ندارد که بتواند برای استقلال دردسر بزرگی محسوب شود. البته به هر حال هر تیمی از رویارویی با استقلال انگیزه آنچنانی می‌گیرد و ما نمی‌توانیم صنعت نفت را دست کم بگیریم یعنی هیچ تیمی را نمی‌توان دست کم گرفت اما با اخباری که از این تیم و شرایط بد مالی صنعت نفت شنیدیم، به نظر می‌رسد این تیم اوضاع چندان مطلوبی برای حضور قدرتمند در دور برگشت نداشته باشد. ولی با این حال هرگز نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت. خوشبختانه این بازی در تهران است و ما می‌توانیم از حمایت هواداران استقلال هم در این بازی بهره‌مند شویم. به طور کلی خیلی امیدوارم که استقلال در دور برگشت هم مانند دور رفت نتایج مطلوب و مورد نظر کادر فنی را کسب کند و در نهایت بتواند قهرمان شود.

کدام تیم‌ها را رقبای اصلی استقلال در راه رسیدن به قهرمانی می‌دانید؟

بدون شک همچنان تیم پرسپولیس و همچنین سپاهان اصلی‌ترین رقبا برای دستیابی به کسب عنوان قهرمانی با استقلال به شمار می‌روند. من معتقدم اگر استقلال بتواند مسابقات رودررو با این دو تیم را با موفقیت پشت سر بگذارد مشکلی از این بابت نخواهد داشت. البته باز هم می‌گویم که کار آسان نیست و شرایط خیلی سخت است اما استقلال همیشه استقلال بوده و اتفاقاً در روزهای سخت عملکرد بهتری از خودش نشان داده است پس شایسته ترین تیم برای قهرمانی استقلال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا