وقتی با یک بز حرف می‌زنید مراقب لحنتان باشید!


وقتی با یک بز حرف می‌زنید مراقب لحنتان باشید!

آخرین تحقیقاتی که بر روی بزها صورت گرفته است، حاکی از آن است که این پستانداران تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان‌ها را متوجه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محققان این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آن‌ها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

دانشمندان می‌گویند بزها تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان را تشخیص می‌دهند. محققان بر این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آنها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

وقتی با یک بز حرف می‌زنید مراقب لحنتان باشید!

این مطالعه توسط یک تیم بین‌المللی دانشمندان و با همکاری پروفسور آلن مک‌الیوت٬ متخصص رفتارشناسی حیوانات از دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شد. از ۲۷ بز نر و ماده با نژاد و سن مختلف در این تحقیق استفاده شد که همگی به تعامل با انسان‌ها عادت داشتند.

از طریق یک بلندگو جمله «هی! اینجا را نگاه کن» با لحن خوشحال و عصبانی برای آنها پخش شد. متخصصان دریافتند که با تغییر لحن جمله از خوشحال به عصبانی و یا برعکس٬ بزها از خود واکنش نشان داده و مدت طولانی‌تری به بلندگو خیره می‌شدند.

مطالعات قبلی پروفسور مک‌الیوت نشان داده که بزها٬ همانند سگ‌ها و اسب‌ها٬ قادر به تشخیص حالت چهره انسان‌ها هستند اما این تیم تحقیقاتی می‌گوید برای درک بیشتر تاثیر صدای انسان بر حیوانات نیاز به مطالعات بیشتری است.

منبع: BBC

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871681

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی