هوش مصنوعی این زن را میلیاردر کرد


هوش مصنوعی این زن را میلیاردر کرد

هوش مصنوعی باعث شده است تا لیسا سو ثروت هنگفتی را به ‌دست آورد، اما او هنوز باید راه زیادی را برای رسیدن به ارزش خالص دارایی جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، طی کند.

به گزارش خبرآنلاین، سو از سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۰ میلیون دلار از سهام AMD را فروخته و اکنون دارایی خالص او ۱٫۱ میلیارد دلار است که حدود سه‌چهارم آن را سهام AMD تشکیل می‌دهد (چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار).

به نقل از زومیت، ارزش سهام AMD از ماه ژانویه (دی و بهمن) در حال ثبت رکوردهای جدید بوده است؛ ابتدا بالاترین ارزش را در طی ۵۲ هفته‌ی گذشته کسب کرد و سپس رکورد قبلی خود را که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) با ارزش ۱۶۴٫۴ دلار به‌دست آورده بود، جابه‌جا کرد و در نهایت به اوج خود یعنی ۱۸۴٫۹۲ دلار رسید. ارزش سهام این شرکت در چند هفته‌ی اخیر در کانال ۱۷۰ دلار ثابت مانده است.

دریافتی لیسا سو به عنوان مدیرعامل AMD به صورت نقدی یا پاداش سهام است. بخش قابل‌ توجه ماجرا این است که تقریباً کل ثروت میلیارد دلاری سو از طریق سهام AMD تأمین می‌شود.

سال ۲۰۱۴ لیسا سو در شرایطی مدیرعامل AMD شد که این شرکت در آستانه‌ی ورشکستگی کامل قرار داشت و در ابتدا حقوق کمتری نسبت به مدیرعامل پیشین AMD یعنی روری رید دریافت می‌کرد.

سو در اولین سال مدیریت خود به‌قدری از AMD سهام دریافت کرد که بر خلاف قوانین اعطای سهام بود و این شرکت مجبور شد حدود ۱٫۷۶ میلیون پاداش او را لغو کند. او توانست ازطریق مدل‌های جدید و قدرتمند پردازنده‌ AMD که مبتنی بر معماری Zen هستند، ارزش سهام شرکت را به‌شدت رشد دهد.

با تصاحب زایلینکس، ارزش بازار AMD برای اولین بار از اینتل پیشی گرفت و احتمالاً این امر اهداف جاه‌طلبانه‌ی AMD در زمینه‌ی هوش مصنوعی را تحقق خواهد بخشید.

لیسا سو احتمالاً سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های دیگری نیز دارد که ارزش خالص دارایی او را افزایش داده‌اند. او در شرکت‌های دیگری مانند سیسکو نیز حضور دارد و به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی این شرکت فعالیت می‌کند.

ثروت مدیرعامل انویدیا در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲)‌ بیش از ۴۰ میلیارد دلار بود و اکنون به بیش از ۶۰ میلیارد دلار رسیده است؛ بنابراین لیسا سو مسیری بسیار طولانی برای تصاحب جایگاه هوانگ دارد.

هوانگ بخش زیادی از سهام انویدیا را تصاحب کرده و از زمان تأسیس این شرکت در جایگاه مدیرعامل حضور داشته است؛ بالا بودن ارزش خالص دارایی هوانگ را می‌توان مدیون افزایش چشمگیر سهام انویدیا از سال ۲۰۲۳ دانست.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871631

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !