الجزیره: نتانیاهو دستور بسیج نظامیان برای حمله به رفح را صادر کرد


الجزیره به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو دستور بسیج نظامیان برای حمله به رفح در جنوب نوار غزه را صادر کرده است.

الجزیره: نتانیاهو دستور بسیج نظامیان برای حمله به رفح را صادر کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره افزود: نتانیاهو خواستار بسیج دوباره نظامیان ذخیره برای آمادگی در انجام عملیات نظامی در رفح شده است.

الجزیره گزارش داد: این شبکه خبری به تعداد این نظامیان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این درحالی است که اتحادیه عرب و برخی کشور‌های عربی شنبه شب بطور جداگانه نسبت به پیامد خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

به نقل از شبکه المیادین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به پیامد‌های خطرناک حمله اشغالگران اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار داد.

از سوی دیگر وزارت امورخارجه اردن مخالفت کامل خود را با کوچ اجباری فلسطینی‌ها در داخل و خارج این کشور اعلام کرد و خواستار توقف فوری درگیری در این منطقه شد.

همچنین وزارت امورخارجه امارات اعلام کرد: ابوظبی از هرگونه اقدام اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح که مملو از آواره فلسطینی است، هشدار می‌دهد.

پیش از این نیز قطر با هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از شورای امنیت خواست برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینی‌ها در این شهر توسط اشغالگران اقدام کند.

به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه قطر درباره وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به رفح و نسل کشی فلسطینی‌ها در این شهر به صورت فوری اقدام کند.

وزارت امور خارجه قطر همچنین خواستار تامین امنیت کامل غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی و انسانی شد و بر مخالفت قطعی با هر گونه تلاش برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست‌ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۷ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین