بهترین روش برای خشک کردن دسته گل‌های ولنتاین‌تان


بهترین روش برای خشک کردن دسته گل‌های ولنتاین‌تان

خشک کردن گل روشی مناسب برای طول عمر بیشتر دسته گل یادگاری شما است، با این دو روش می‌توانید به راحتی گل‌هایتان را ماه‌ها نگه دارید!

وقت صبح-در اینجا دو راه مناسب برای خشک کردن و نگهداری از دست گل‌هایتان به شما پیشنهاد خواهیم کرد!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، اگر می‌خواهید شکوفه‌های زیبای ولنتاین را که شخص خاصی به شما هدیه داده است، نگه دارید، می‌توانید آن‌ها را خشک کنید تا در ماه‌های آینده خاطرات خوشی را برای شما رقم بزنند.

گزینه‌های شما این است که آن‌ها را خشک کنید تا به سبک دسته گل در یک گلدان قرار دهید یا آن‌ها را به عنوان یادگاری درون کتاب خشک کنید.

بهترین روش های خشک کردن بسته به گل متفاوت است و برخی گل‌ها اصلا مناسب این کار نیستند.

گل رز وقتی وارونه آویزان شود یا در هوای آزاد خشک شود به خوبی ظاهرش را حفظ می‌کند. از طرف دیگر، اگر به دنبال روشی سریع هستید، می‌توانید از مایکروویو یا هواپز استفاده کنید.

سعی کنید گل‌های خود را زمانی که در بهترین و شکفته‌ترین حالت خود هستند برای خشک شدن آماده کنید.

انتخاب گل‌های مناسب ضروری است زیرا تعیین می‌کند که گل‌ها چقدر صاف بخوابند. شکوفه‌های خوش رنگ با گلبرگ‌های تک لایه، مانند پانسی‌ها و گل‌های مروارید، بهتر از گل‌های بزرگتر با گلبرگ‌های زیاد خشک می‌شوند.

گل هایی که زرد، کرم و نارنجی هستند رنگ غنی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می کنند. گل رز نارنجی برای این کار است.

برای خشک کردن گل‌هایتان لای کتاب، ساقه‌ها را به اندازه 1 تا 5 سانتی متر کوتاه کنید.

یک کتاب جلد سخت بردارید و یک ورق کاغذ معمولی را داخل آن قرار دهید. گل‌های خود را روی کاغذ بچینید، مطمئن شوید که فضای کافی بین هر گل باقی می‌گذارید تا هیچ یک از آن‌ها به هم نچسبند.

چیدمان خود را با ورق دوم بپوشانید، کتاب را ببندید و چند کتاب سنگین دیگر را روی آن جمع کنید تا وزن روی گل‌ها اضافه شود. قبل از باز کردن کتاب دو هفته صبر کنید.

چه گل‌های خشک شده در گلدان یا لای کتاب را از تابش مستقیم نور دور نگه دارید. این به گل‌ها کمک می‌کند تا رنگ خود را حفظ کنند.

برای محافظت بیشتر، گل‌های خشک شده را با اسپری موی بدون عطر اسپری کنید. این کمک می‌کند رنگ آن‌ها برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند و از هر گونه خرابی زودرس محافظت می‌کند.

منبع: www.independent.co.uk

کد خبر : ۲۲۶۲۰۴
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید