ولادیمیر پوتین اولویت‌های روسیه را مشخص کرد


ولادیمیر پوتین اولویت‌های روسیه را مشخص کرد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: اولویت‌های روسیه شامل توسعه همکاری با «اتحادیه کشورهای مستقل هم‌سود»، تقویت تعامل درون «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و قدرتمند کردن موضع روسیه در «سازمان پیمان امنیت جمعی» است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (شنبه) در پیامی به کارکنان وزارت خارجه این کشور به مناسبت روز «کارکنان دیپلماتیک» گفت هدف دیپلماسی روسیه تحکیم اکثریت جهانی برای ایجاد یک نظم جهانی عادلانه و چندقطبی است.

رئیس‌جمهوری روسیه در این پیام اظهار کرد: دیپلماسی داخلی طراحی شده تا به هر نحو ممکن در خدمت تحکیم اکثریت جهانی باشد - کشورهای آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا لاتین - تا یک نظم جهانی عادلانه چندقطبی بر اساس اصول برابری واقعی، احترام متقابل و معیارهای جهان‌شمول قوانین بین‌المللی ساخته شود.

خبر مرتبط
خیانت حلقه نزدیکان به ولادیمیر پوتین کلید خورد/ جنگ اوکراین کار خودش را کرد

اقتصادنیوز: 10 سال پیش در همین روز یعنی ۲۱ بهمن‌ماه رسانه‌های جهان در حال مخابره اخبار حمله روسیه به اوکراین بودند؛ حمله‌ای که منجر به تصرف شبه جزیره کریمه توسط نظامیان کرملین شد.

به گفته پوتین، هدف دیپلماسی روسیه همچنین این است که شرایط خارجی مطلوب را برای توسعه پویای کشورها ایجاد کرده، همکاری سازنده را با شرکای خارجی خود تقویت کرده و یک دستور کار مثبت را در روابط بین‌المللی ترویج دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت وزارت خارجه روسیه در حال حاضر باتوجه‌به تلاش کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه و تضعیف امنیت این کشور، دستگاه دیپلماسی این کشور با وظایف دشواری روبروست. به گفته پوتین، در واقعیت ژئوپلیتیک موجود، اولویت‌های روسیه شامل توسعه همکاری با «اتحادیه کشورهای مستقل هم‌سود»، تقویت تعامل درون «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و قدرتمند کردن موضع روسیه در «سازمان پیمان امنیت جمعی» است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین در پیام تبریک خود بر لزوم اتحاد «جهان روس» از طریق حمایت از روس‌های خارج از کشور و رواج زبان روسی و همچنین مقابله با هرگونه تلاش برای جعل تاریخ و تحریف در نتیجه جنگ جهانی دوم تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه