امیرعبداللهیان: ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد/ از گسترش جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم


امیرعبداللهیان: ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد/ از گسترش جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با همتای لبنانی خود گفت:‌ راهکار آرامش در منطقه، توقف جنگ در غزه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان پس از دیدار و گفت وگو با یکدیگر، عصر شنبه در نشست خبری مشترک حضور یافتند.

وزیر امور خارجه در این نشست خبری افزود: امروز گفت وگوهای خوبی را با مقامات لبنانی در خصوص موضوعات دوجانبه داشتیم. تهران و بیروت بر اینکه جنگ راه حل نیست و هیچ گاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکردیم، تاکید دارند.

خبر مرتبط
پیام تسلیت امیرعبداللهیان به علیرضا قربانی

اقتصادنیوز: ‌وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی درگذشت همسر استاد علیرضا قربانی را تسلیت گفت.

وی گفت: معتقدیم مقاومت حماس هم در مسیر ایستادگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه و دقیق عمل کرده است، البته بر جهانیان آشکار و واضح است که بیش از چهار ماه جنگ در غزه و کرانه باختری دستاورد ملموسی برای اسراییل و حامیانش نداشته است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل کشی در غزه است و مسیر دوم سخن گفتن از راه حل سیاسی است. به صراحت می‌گوییم اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکارش توقف جنگ در غزه است.

وی افزود: از مقامات عالی لبنان و آقای وزیر امور خارجه این کشور درباره تحولات داخلی لبنان گزارش‌های امید بخشی را دریافت کردیم و ایران جز خیر برای این کشور نمی‌خواهد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز در این نشست خبری گفت: امروز افتخار دارم از وزیر خارجه ایران در لبنان میزبانی کنم. سفر ایشان در چارچوب اهمیت ویژه برای رایزنی با لبنان در خصوص تحولات منطقه‌ای، بین المللی و مناسبات و طرفه صورت می گیرد.

عبدالله بوجبیب ادامه داد: در خصوص لزوم پیاده سازی قطعنامه ۱۷۰۱ که در خصوص ثبات لبنان به تصویب رسید، صحبت کردیم. همچنین درخصوص توقف جنایات رژیم صهیونیستی، عقب نشینی از سرتاسر خاک لبنان و تقویت نیروهای مسلح لبنان گفت وگو کردیم.

وی افزود: ما بر تلاش همه کشورها برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس