7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت


سرزمین ایران جاذبه های تاریخی و گردشگری بیشماری دارد. در مطالب قبل به بررسی آنها پرداخته ایم اما در این مطلب می خواهیم شما را با ۷ جای دیدنی ایران که حتما باید رفت و تجربه کرد آشنا کنیم. از دریاچه ها و چشمه های آبگرم شگفت‌انگیز تا آبشارها و تنگه...

سرزمین ایران جاذبه های تاریخی و گردشگری بیشماری دارد. در مطالب قبل به بررسی آنها پرداخته ایم اما در این مطلب می خواهیم شما را با ۷ جای دیدنی ایران که حتما باید رفت و تجربه کرد آشنا کنیم. از دریاچه ها و چشمه های آبگرم شگفت‌انگیز تا آبشارها و تنگه های بی نظیر ، طبیعت خارق العاده‌ای در ایران وجود دارند که شما را فرا می‌خوانند. اگر شخصیتی ماجراجو دارید توصیه می‌کنیم قبل از آن که دیر شود به جاهای دیدنی ایران سر بزنید. هر کدام از این مکان‌ها که به شما نزدیکتر هستند را در اولویت قرار دهید. با سیری در ایران همراه باشید.

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

آبگرم فلکده مازندران

چشمه آبگرم فلکده، از جمله آبگرم‌های تماشایی استان مازندران به شمار می‌رود؛ طبیعت چشم‌نواز منطقه، زیبایی آبگرم را دو چندان کرده است. این آبگرم، در کنار زیبایی خیره‌کننده خود، اسرارآمیز نیز به نظر می‌رسد؛‌ چرا که در کنار رودخانه «لیره سر» و همجوار با یک چشمه آب سرد قرار دارد. پیرامون آن را نیز جنگل‌های انبوه و کوه‌های پوشیده از درخت فرا گرفته‌اند.

در اکثر چشمه‌های آبگرم، وجود گوگرد سبب بوی زننده و نامطبوع می‌شود اما آبگرم فلکده این‌گونه نیست؛ آب چشمه آبگرم فلکده، دمای متوسط دارد و ویژگی اصلی آن‌ نداشتن گوگرد است؛ عدم وجود گوگرد سبب شده است تا بتوان بدون هیچ‌گونه مشکلی در آن شنا کرد و برخی برای نوشیدن نیز از آب این چشمه استفاده می‌کنند.
آدرس: مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح یا دریاچه ممرز یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که طبیعت و حس‌وحال آن به خاطر دوری از دسترس افراد کاملا بکر و دست‌نخورده بوده و با تمام دریاچه‌هایی که تا حالا دیده‌اید، فرق دارد. دریاچه ارواح در فاصله شهر نور تا ۴۷ کیلومتری نوشهر و در ارتفاعات جنگلی قرار گرفته که اطرافش را درختان توسکا و ممرز پر کرده‌اند.
جاده جنگلی منتهی به دریاچه ارواح یکی از زیباترین مناظری است که در همه عمرتان دیده‌اید و هوای دلچسب و مه‌آلود که چهره تالاب و جنگل را مرموز و اسرارآمیز نشان می‌دهد، به‌اضافه سقفی از شاخ‌وبرگ‌های درختان چند صد ساله در بالای سرتان، خستگی راه را از تن‌تان درمی‌آورد. پیشنهاد می کنیم که تنها به این دریاچه نروید.

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

تنگه شو تاریکو پارسیان

کوه های شوتاریکو همانند اغلب کوه های جنوبی کشور از ظاهری جالب و متفاوت برخوردارند. کوه هایی به رنگ روشن که ظاهری خشن و پر از فرورفتگی های متعدد دارند که نشان از فرسایش شدید این ارتفاعات است؛ از این رو در همان ابتدای مسیر شاید کمی ترسناک هم به نظر برسند. در میان ارتفاعات دره ای ناهموار و سنگلاخی قرار دارد که اغلب یک رودخانه فصلی در آن جریان دارد اما گاهی به سبب کاهش بارندگی ها و گرمای هوا اثری از رودخانه نیست.

دره نوردی به سبب ظاهر زیبا و شکوهمند کوه هایی که دو طرف دره را فراگرفته اند بسیار دلنشین است. جهت گذر از این دره ناهموار باید از روی صخره های متعددی در میان دره و از پیچ و خم های مختلفی عبور کنید. در همان ابتدای امر به خاطر داشته باشید که پیمودن این دره حتما نیاز به حضور یک راهنمای آشنا به مسیر دارد چراکه راه طولانی بوده و طبیعت این منطقه نیز ناشناخته است.

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

مرداب سراوان

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.
آدرس:رشت، کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت قزوین، ضلع غربی اتوبان، سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان
7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

آبگرم ازرود

آبگرم ازرود در حوزه استحفاظی شهر بابل قرار گرفته است. در میان دره‌ای زیبا و چشم نواز و در کنار رودخانه‌ای خروشان، چشمه‌ای از دل خاک می‌جوشد که آن را چشمه آبگرم ازرود می‌نامند. این چشمه در روستایی با نام اری در بخش بند پی شرقی و ۳۳کیلومتری جنوب شرق بابل در شمال ایران واقع شده است. تصور کنید که در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه بابل، آب معدنی فیروزه‌ای رنگ از دل خاک می‌جوشد و با جوشش خود استخری کوچک و طبیعی پدید آورده است.
آدرس:مازندران، ۳۳ کیلومتری جنوب شرقی بابل، بخش بندپی شرقی، روستای آری
7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

آبشار نمکی اصفهان

دهکده گردشگری پتاس جاذبه‌ای منحصربه‌فرد است که هر کدام از بخش‌های مختلف آن جذابیت خود را دارند. مهم‌ترین جاذبه‌ این دهکده، آبشار نمک پتاس است که هر گردشگر سخت‌پسندی را مجذوب خود می‌کند؛ زیرا این آبشار نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان نیز نظیر ندارد.

آبشار نمکی پتاس با ارتفاع ۲۵ متر، در شمال مجتمع معدنی پتاس و در دهکده‌ نمکی توریستی پتاس خور و بیابانک واقع شده است. این آبشار که اولین آبشار نمکی جهان محسوب می‌شود، در جذب گردشگران داخلی و خارجی کاملا موفق بوده است. نورپردازی آبشار در شب، زیبایی آن را دو چندان می‌کند و باعث می‌شود لنز دوربین‌ها به‌سمت این آبشار چرخانده شود. مسیر منتهی به آبشار نیز با زیبایی تمام نورپردازی شده است.

آدرس :اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، کیلومتر ۳۰ جاده خور-طبس، شمال مجتمع معدنی پتاس

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

جزیره شیدور ، مالدیو ایران

جزیره شیدور یا مارو جزیره‌ای غیرمسکونی، خالی از سکنه و ذوزنقه‌ای شکل با وسعت حدودی ۱٫۲ کیلومتر مربع است که حدود ۱۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ۹۸ هکتار از این جزیره را پناهگاه حیات وحش و ۸۷۰ هکتار آن را تالاب شیدور تشکیل می‌دهد. سواحل جزیره مارو بیشتر به‌صورت صخره‌ای هستند و در بین آن‌ها، سواحل ماسه‌ای با طول ۵۰ تا ۲۰۰ متر به چشم می‌خورند.

تالاب شیدوَر در سال ۱۹۹۹ میلادی به‌‌عنوان چهارمین تالاب بین‌المللی هرمزگان در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. جالب است بدانید که جزیره کوچک مارو یا شیدور تنها آبسنگ مرجانی حفاظت‌شده‌ در کشور به شمار می‌رود که در لیست مهم‌ترین آبسنگ‌های مرجانی اتحادیه‌ بین‌المللی حفاظت و منابع طبیعی (IUCN) نیز به ثبت رسیده است. جزیره مارو همچنین به‌عنوان یکی از مناطق مهم تجمع پرندگان از سوی موسسه بین‌المللی حیات پرندگان شناخته می‌شود.

این جزیره در سال ۱۳۹۵ شمسی توسط دبیرخانه کنوانسیون گونه‌های مهاجر واقع در دفتر منطقه‌ای یونپ در بانکوک به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم لاک‌پشت دریایی در اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا معرفی شد.
آدرس:هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، ۱٫۵ کیلومتری جزیره لاوان

7 جای دیدنی ایران که حتما باید رفت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!