مبل ایرانی در خانه آمریکایی/ قیمت یک دست مبلمان معمولی 30 میلیون تومان است


رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان به تشریح آخرین وضعیت صنعت و بازار داخلی مبلمان کشور، میانگین قیمت این کالا و مقاصد صادراتی آن پرداخت.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا عباسی» رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار مصنوعات این صنعت اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم این بخش وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند.

مبل ایرانی در خانه آمریکایی/ قیمت یک دست مبلمان معمولی 30 میلیون تومان است
رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان توضیح داد: درست در زمانی که صنعت مبلمان کشور در شرایط نا‌به‌سامانی قرار دارد، برخی از تامین کنندگان مواد اولیه این صنعت در سایه بی‌توجهی دستگاه‌های نظارتی، نهاد‌های تولید را با قیمتی بسیار بالاتر از حد معمول خود عرضه می‌کنند.


وی با اشاره ظهور فروشگاه‌های بزرگ عرضه‌کننده مصنوعات چوب و سایر اقلام لوازم خانگی گفت: در طول چند سال اخیر این فروشگاه‌ها قیمت‌هایی را برای محصولات خود تبلیغ کرده‌اند که در واقعیت امر از صحت لازم برخوردار نبوده‌اند. اگرچه این فروشگاه‌ها اقدام به فروش قسطی خود کرده‌اند، اما با این حال در نهایت فرقی به حال مصرف‌کننده نخواهد داشت.


عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر میانگین قیمت یک دست مبلمان معمولی در چه محدوده قیمتی قرار دارد، گفت: قیمت یک دست مبلمان بسته به نوع، مدل و مواد اولیه به کار رفته در آن متفاوت است، اما در کل می‌توان گفت که اکنون میانگین قیمت یک دست مبلمان معمولی ۳۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.


رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان درباره صادرات مبلمان هم گفت: در حال وضعیت تولید و بازار این محصول به گونه‌ای رقم خورده که بازار صادراتی ما را هم تحت الشعاع قرار داده است. قیمت تمام شده مبلمان به حدی افزایش پیدا کرده که امکان صادرات را از ما سلب کرده است.


این مقام صنفی توضیح داد: الان رقبای جدی ما در زمینه صادرات مبلمان کشور‌های ترکیه و چین هستند و از آنجایی که مبلمان ایرانی از نظر قیمت امکان رقابت با مصنوعات چوبی این کشور را ندارد، بازار صادراتی ما در در این بخش تضعیف و در اختیار فعالان اقتصادی کشور‌های مذکور قرار گرفته است.


عباسی درباره میزان صادرات سالانه مبلمان و همچنین کشور‌های مقصد این کالا‌ها گفت: در حال حاضر برآورد‌ها حاکی از آن است که سالانه ۶۰ میلیون دلار مبلمان به مقصد کشور‌های عراق، عمان، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آمریکا و همچنین کشور‌های اروپایی، حوزه آسیای میانه و عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شد.


رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان درباره صادرات مبلمان ایرانی به ایالات متحده آمریکا هم گفت: عمده مبلمان کلاسیک ایرانی به کشور‌های اروپایی و آمریکا صادر می‌شد، اما حجم آن در مقایسه با صادرات مبلمان به کشور‌های همسایه چندان قابل توجه نبود.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی