تهدید وزیر خارجه آفریقای جنوبی و خانواده‌اش به علت حمایت از فلسطین


تهدید وزیر خارجه آفریقای جنوبی و خانواده‌اش به علت حمایت از فلسطین

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آفریقای جنوبی و خانواده‌اش (شوهر و فرزندانش) به علت حمایت از فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل در دادگاه لاهه، تهدید شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که او و خانواده‌اش (شوهر و فرزندانش) به علت حمایت از فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، تهدیدهایی دریافت کرده‌اند.

المیادین گزارش داد، پاندور ضمن علنی ساختن این تهدیدها گفت: یکی از وزرای همکارم برای من اعلامیه‌ای فرستاد و گفت که اسرائیل ما را بازوی قانونی حماس توصیف کرده است. آیا دولت آفریقای جنوبی واقعاً بازوی قانونی حماس است؟

وی افزود: می‌دانید که می‌گفتند من دستوراتم را از ایران دریافت می‌کنم و از حامیان داعش هستم، در حالی که نمی دانم کلمه داعش به چه معناست. این اخبار جعلی و توهین‌هایی است که بعداً منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط
اعزام یک کشتی جنگی به دریای سرخ ازسوی آلمان

اقتصادنیوز: آلمان یک کشتی جنگی به دریای سرخ اعزام کرد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تأکید کرد که با وجود این تهدیدها، کشورش به حمایت خود از فلسطین ادامه خواهد داد.

«سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اواخر ژانویه گذشته هشدار داد که کشورش پس از ارجاع رژیم اشغالگر اسرائیل به دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان، با حملات سیستماتیک برای تغییر حکومت مواجه خواهد شد.

آفریقای جنوبی ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل کشی در نوار غزه به دادگاه بین المللی لاهه ارائه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم