کارت آبی رسما وارد دنیای فوتبال خواهد شد


 نشریه تایمز انگلیس مدعی شد: هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) رسما آزمایش کارت آبی در فوتبال را تایید کرد.

کارت آبی رسما وارد دنیای فوتبال خواهد شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشریه تایمز انگلیس مدعی شد: هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) رسما آزمایش کارت آبی در فوتبال را تایید کرد. کارت آبی به کارتی اطلاق می‌شود که در صورت خطای تاکتیکی یا اعتراض به داور، بازیکن را به مدت ۱۰ دقیقه از زمین بازی به شکل موقت اخراج می‌کند. اگر یک بازیکن دو بار در یک مسابقه کارت آبی دریافت کند، این اتفاق به این معنی است که او یک کارت قرمز دریافت کرده است و در واقع انگار او دو بار کارت زرد دریافت کرده است.

هم‌چنین اگر بازیکنی در یک مسابقه یک کارت آبی و یک کارت زرد دریافت کند، این رسما به این معنی است که او یک کارت قرمز دریافت می‌کند و همان تصور دو کارت زرد تلقی خواهد شد. تایمز در این مورد خبر داده هیات بین‌المللی فوتبال قصد دارد از سال آینده استفاده از کارت آبی را در جام حذفی مردان و زنان فوتبال انگلستان آزمایش کند.

پیش از این گفته شده بود هیات بین‌المللی قانون‌گذاری فوتبال قصد دارد درباره خطا‌ها قانون جدیدی وضع کند؛ قانونی که قرار است از ورزش راگبی وام گرفته شود. این هیات قصد داشت کارت نارنجی را از فصل آینده وارد مسابقات فوتبال کند. کارت نارنجی قرار بود مانند همین کارت آبی جریمه‌ای بین کارت زرد و قرمز محسوب شود. حالا این اتفاق در حال رخ دادن است با این تفاوت که رنگ کارت مورد نظر آبی خواهد بود. / فوتبالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان