تحلیل حسین طائب درباره ادعای احتمال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران


تحلیل حسین طائب درباره ادعای احتمال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران

مشاور فرمانده سپاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی وارد چهل‌وششمین سال خود می‌شود، دشمن همه فشار‌ها را بر ما آورده، اما در یک دروازه دفاعی، جسارت اینکه ابرقدرت‌ها به ما حمله نظامی کنند، دیگر وجود ندارد. همینطور اینکه این ابرقدرت‌ها آنقدر ایران را تحت فشار قرار دهند تا از نظر اقتصادی، و فشار به معیشت مردم، ایران دچار فروپاشی شود نیز محال است.

حسین طائب ، مشاور فرمانده سپاه در جمع ائمه جماعت و اعضای هیئت امنا و نیز کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم به تحلیل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و مولفه‌های قدرت بخش آن پرداخت.

آمریکایی‌ها گفتند که اگر خاورمیانه را کنترل نکند، ایران را نیز نمی‌تواند کنترل کند، بنابراین محاصره اقتصادی را در دهه سوم شروع کردند و کشور‌های منطقه را تحریک کردند و از جمله ادعای جزایر را مطرح کردند.

- آمریکایی‌ها گفتند با پشتیبانی، درگیری درست می‌کنیم و این درگیری در منطقه وضوح پیدا می‌کند و حضور خودمان را جدی‌تر می‌کنیم در این برحه آمریکایی‌ها در منطقه ناامنی را را شروع کردند و این ناامنی را با اغتشاشات شروع کرده و در سال ۷۸ اغتشاشات داخلی را راه انداختند تا نگذارند ایران قدرت بگیرد.

- آمریکا در تلاش بود با برجام یک ایران را محصور کرده و سپس با برجام دو، قدرت نظامی و منطقه‌ای تهران را محدود و ایران را دوباره ضعیف می‌کند.

-- آمریکا سه مشکل و تهدید بین‌المللی دارد که آن هم چین، روسیه و ایران است که درباره ایران می‌گوید ایران سومین چالش جهانی است.

- حالا انقلاب اسلامی ما در حال ورود به ۴۵ سالگی است، دو ابرقدرت می‌خواستند انقلاب شکل نگیرد، اما شکل گرفتیم.

تحلیل حسین طائب درباره ادعای احتمال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران

- می‌خواستند تثبیت نشود، اما تثبیت شدیم. می‌خواستند فقط یک کشور عادی باشیم، اما به قدرت و تهدید منطقه‌ای تبدیل شدیم. اما الان دنیا می‌گوید ایران جز سه کشوری است که هژمون آمریکا می‌شکند، یعنی چه؟ یعنی آمریکا هنوز قدرت اول است، اما نمی‌تواند قدرتش به اقتدار تبدیل کند.

- امروز می‌گویند ایران تبدیل شده به یک قدرت مقاومت اسلامی و قدرت منطقه‌ای، یعنی هژمون آمریکا را خواهد شکست و خود تبدیل به یک هژمون خواهد شد.

- انقلاب اسلامی وارد چهل‌وششمین سال خود می‌شود، دشمن همه فشار‌ها را بر ما آورده، اما در یک دروازه دفاعی، جسارت اینکه ابرقدرت‌ها به ما حمله نظامی کنند، دیگر وجود ندارد. همینطور اینکه این ابرقدرت‌ها آنقدر ایران را تحت فشار قرار دهند

- تا از نظر اقتصادی، و فشار به معیشت مردم، ایران دچار فروپاشی شود نیز محال است، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مجبورند با فشار تنها ایران را محدود کنند. انقلاب اسلامی در مرحله امید قرار دارد و ایران به یکپارچگی رسیده و همه قوا تلاش می‌کنند دوباره مسیر پیشرفت رو به اوج برسانند، دشمن اینجا طراحی می‌کند تا دوباره به سرمایه اجتماعی در ایران ضربه بزند در این دوره مولفه‌هایی، چون انتخابات در تولید قدرت معنا پیدا می‌کند.

- ضدانقلاب می‌گوید من رای نمی‌دهم، اما جامعه به ضرورت‌ها توجه دارد، تشکیک دشمن در جنگ ترکیبی در این نقطه است، در این مرحله جهاد تبیین مسیر انقلاب را روشن خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی