کونیگزگ یسکو ابسولوت آماده برای شکست رکورد سرعت 447 کیلومتر برساعت!
اندکی پس از شروع تحویل کونیگزگ یسکو ابسولوت به مشتریان، احتمال شکسته شدن رکورد سرعت دنیا وجود دارد. مسابقه کسب عنوان سریعترین خودروی تولیدی دنیا همچنان ادامه دارد چراکه کریستین ون کونیگزگ اواخر سال جاری میلادی تلاشهای زیادی را برای ثبت...
اندکی پس از شروع تحویل کونیگزگ یسکو ابسولوت به مشتریان، احتمال شکسته شدن رکورد سرعت دنیا وجود دارد.
مسابقه کسب عنوان سریعترین خودروی تولیدی دنیا همچنان ادامه دارد چراکه کریستین ون کونیگزگ اواخر سال جاری میلادی تلاشهای زیادی را برای ثبت رکوردی جدید انجام خواهد داد. کمپانی سوئدی موردبحث هماکنون به دنبال یافتن مسیری مناسب برای تست محدودیتهای جسکو ابسولوت است، خودرویی که سریعترین محصول تاریخ کونیگزگ به شمار میرود.
مؤسس این کمپانی میگوید اولین نمونه جسکو ابسولوت به یک مشتری سوئیسی تحویل داده شده و قبلاً نیز برخی نمونههای دیگر از آن تولید شدهاند. به نظر میرسد شروع تحویل این هیولا به مشتریان زمان مناسبی خواهد بود تا سوئدیها به رکورد سرعت دنیا حمله کنند، رکوردی که ون کونیگزگ از زمان معرفی جسکو ابسولوت در سال ۲۰۲۰ تاکنون دربارهاش سخن گفته است. او در مصاحبه با رسانهها خاطرنشان میسازد:
امیدواریم بتوانیم امسال رکورد جدیدی را ثبت کنیم. ما در حال حاضر به دنبال یافتن مسیری با طول مناسب و فاقد ترافیک هستیم اما یافتن چنین جایی آسان نیست.
کونیگزگ میگوید احتمالاً چنین مکانی خارج از سوئد خواهد بود. مؤسس این شرکت معتقد است سرعت ۴۴۷.۱۹ کیلومتر برساعت آگرا RS که در سال ۲۰۱۷ ثبت شد هنوز هم معتبر است زیرا این رکورد به عنوان متوسط سرعت دو جهت و توسط خودرویی با مشخصات تولیدی به دست آمد. او درباره رقبا میگوید:
بوگاتی فقط در یک جهت حرکت کرد و خودروی بکار گرفته شده نیز مشخصات مدلهای تحویلی به مشتریان را نداشت. حتی رکورد SSC نیز با خودرویی ثبت شد که سازگاریهای لازم برای استفاده در معابر عمومی را ندارد.
مدیرعامل کونیگزگ میگوید رکوردگیری جدید توسط یسکو ابسولوت انجام خواهد شد و کاملاً منطبق با مدلهای تحویلی به مشتریان خواهد بود. این ابرخودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ و به عنوان نسخه سفارشی یسکو رونمایی شد و تمرکز خود را بر شکست رکورد سقف سرعت گذاشت. هر دو نسخه استاندارد و ابسولوت یسکو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت (در زمان استفاده از سوخت E85) سود میبرند. جدای از کیت آیرودینامیک متمایز، مدل ابسولوت دارای نسبت دنده متفاوت، تنظیمات خاص سیستم تعلیق و فضای بار بیشتر است.
شبیهسازیها نشان میدهند این خودرو روی کاغذ میتواند به سرعت ۵۳۲ کیلومتر برساعت دست یابد هرچند این رقم باید در دنیای واقعی ثبت شود. کریستین ون کونیگزگ در مصاحبه سال ۲۰۲۰ خود گفته بود نتایج نهایی به محل ثبت تست، عملکرد راننده و توانایی خودرو بستگی خواهد داشت. حدود ۴ سال از آن زمان گذشته و سوئدیها همچنان در حال جستوجوی مکان مناسب برای ثبت رکورد هستند. احتمال دارد کونیگزگ از دو رکورد سرعت دو جهته ۴۵۵.۳ کیلومتر در ساعت SSC تواتارا در سال ۲۰۲۲ و رکورد غیررسمی یکطرفه ۴۹۰.۴۸ کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس که در پیست Ehra-Lessen ثبت شد عبور کند.
هنسی ونوم F5 هم برای رکوردشکنی آماده میشود. این خودرو چند سال گذشته مشغول تستهای سرعت بوده و باید دید که آیا خواهد توانست در این زمینه موفق عمل کند یا خیر.