درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟


درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا می‌تواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟ دیمن ۱۷۰ نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانه‌ای است. این نسخه قرار است در سریع‌ترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر...

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا می‌تواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟

درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

دیمن ۱۷۰ نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانه‌ای است. این نسخه قرار است در سریع‌ترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر حرکت دهد اما آیا می‌تواند با فراری همگام شود؟ از برخی جهات، چلنجر و ۸۱۲ به هم شباهت دارند. هردو خودرو دودر هستند، هردو یک پیشرانهٔ قدرتمند در جلو دارند، هردو دیفرانسیل عقب هستند و هردو راحتی را هم در کنار پرفورمنس ارائه می‌کنند. قیمت پایهٔ دوج تنها ۱۰۰ هزار دلار است اما بعید است بتوان نمونه‌ای با این قیمت پیدا کرد زیرا اکثر دیمن‌های ۱۷۰ با قیمت بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. هرچند این رقم بسیار زیادی است اما هنوز هم اختلاف زیادی با قیمت ۴۳۰ هزار دلاری فراری دارد؛ بنابراین، در خط مستقیم کدام‌یک از این دو سریع‌تر خواهد بود؟

درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

هنسی که قصد تیونینگ دیمن ۱۷۰ را با نام دیمن ۱۷۰۰ دارد و می‌خواهد با استفاده از دو توربوشارژر قدرت آن را به ۱۷۰۰ اسب بخار برساند، پیش‌ازاین کار با قرار دادن یک دیمن ۱۷۰ استاندارد در برابر فراری ۸۱۲ GTS تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. بین این دو خودرو چند مسابقهٔ درگ و رولینگ برگزار می‌شود و فراری با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی ثابت می‌کند که سریع‌تر است زیرا به‌راحتی دوج را شکست می‌دهد و باعث می‌شود دارندگان بتوانند فراری یک نفس راحت بکشند. بااین‌حال، دو موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه مسابقه روی آسفالت معمولی انجام می‌شود که به ضرر چلنجر است و همان‌طور که در ویدئو می‌بینیم، دیمن در آغاز حرکت با مشکل کشش مواجه می‌شود.

درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

علاوه بر این، چلنجر حاضر در این درگ از حداکثر قدرت خود بهره نمی‌برد زیرا از بنزین معمولی اکتان ۹۱ استفاده می‌کند که خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ را به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن متر گشتاور کاهش می‌دهد. این در حالی است که با استفاده از سوخت E85 اعداد مذکور به ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. البته هنسی می‌گوید قصد دارد در آینده چلنجر دیمن ۱۷۰ را در یک پیست مخصوص درگ آزمایش کند اما در حال حاضر، این ویدئو ثابت می‌کند که فراری هنوز می‌داند چطور باید یک خودروی فوق‌العاده سریع بسازد.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ فراری ۸۱۲ GTS
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۹۰۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۹۵ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
محور محرک عقب عقب
قیمت ۱۰۰ هزار دلار ۴۳۰ هزار دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)