گفت و گو با میلاد کی‌مرام بازیگر فیلم آسمان غرب در جشنواره فجر / صفر تا صد نشست خبری!


گفت و گو با میلاد کی‌مرام بازیگر فیلم آسمان غرب در جشنواره فجر / صفر تا صد نشست خبری!

گفتگو با میلاد کی مرام بازیگر فیلم سینمایی آسمان غرب را مشاهده می کنید. نشست خبری فیلم سینمایی « آسمان غرب » با ذکر نام و یاد بیتا فرهی و حضور حبیب والی نژاد تهیه...

گفتگو با میلاد کی مرام بازیگر فیلم سینمایی آسمان غرب را مشاهده می کنید.

نشست خبری فیلم سینمایی « آسمان غرب » با ذکر نام و یاد بیتا فرهی و حضور حبیب والی نژاد تهیه کننده، محمد عسگری نویسنده و کارگردان، میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، آرمین رحیمیان، روح الله زمانی بازیگران، میثم مولایی تدوینگر، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه، بهزاد آقابیگی طراح لباس، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، ایمان کرمیان مسئول جلوه‌های ویژه میدانی و جواد مطوری مسئول جلوه‌های ویژه بصری فیلم برگزار شد.

در ابتدا مقدسیان مجری نشست بیان کرد: هرگز فراموش نمی‌کنیم که ما به سوریه رفتیم و داعش را بر جای خود نشاندیم و به گفته شهید شیرودی در فیلم، سر کشور خود با کسی شوخی نداریم.

در ادامه به احترام شهید شیرودی و امرای ارتش حضار ایستاده یک دقیقه آنان را تشویق کردند.

حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه کننده فیلم گفت: ما سعی کردیم بخشی از ایثار و فداکاری شهدا و فرمانده‌هان ارتش و مردم کردستان را مقابل ارتش بعث عراق نشان دهیم. ۴ سال پیش اردلان عاشوری این طرح را برای من تعریف کردند. طی این ۴ سال ما پیش‌تولید کار را فراهم کردیم و بالاخره امسال توانستیم این کار را کلید بزنیم.

وی افزود: ساخت این فیلم کار سختی بود و شگفتی‌های خودش را دارد اما اگر حمایت فرماندهان ارتش و دوستان هوانیروز نبود، امکان ساخت این فیلم فراهم‌ نمی‌شد. برای چنین کاری باید یک قرارگاه لجستیک ساخته می‌شد و به دستور امیر ارتش این امکان فراهم شد.

عسگری نویسنده و کارگردان در ادامه افزود: ساخت این فیلم در یک مقطع زمانی است و تلاش کردیم یک حماسه را به تصویر بکشیم.

وی افزود: برای نگارش فیلمنامه چند روش وجود داشت، یکی اینکه کتاب‌ها و فایل های صوتی باقی مانده از آن زمان را مطالعه کرده و دیگر اینکه با همرزمان شهید در آن زمان گفتگو کنم. طی این گفتگوها فانوس راه و مسیری که باید پیش می‌رفتم، برایم روشن شد. در گفتگو با هم‌رزمان شهید در جریان جزئیات آن روزها قرار گرفتم و به شخصیت شهید شیرودی نزدیک شدم. حدود ۷۰ درصد این فیلم طبق وقایع واقعی بود. باید این را بگویم که کار ما تاریخ‌نگاری نبوده و سعی کردیم داستان را دراماتیزه کنیم تا به زبان سینما روایت شود.

میلاد کی‌مرام بازیگر فیلم گفت: امروز اعضای خانواده شهید شیرودی، شهید همدانی، شهید همت و شهید سهیلیان در جمع حضور دارند و تقاضا میکنم ایستاده این عزیزان را تشویق کنید.

امیرحسین آرمان در ادامه افزود: برای ادای نقش شهید باید این جمله کلیشه ای را بگویم که در واقع این نقش من را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد. برای بازی در این نقش به برادر شهید قول دادم که شأن شهید را حفظ کنم.

روح‌الله زمانی بازیگر آسمان غرب در ادامه بیان کرد: من نقش کوتاهی در فیلم داشتم اما باید بگویم شهدا فراتر از آنچه فکر کنیم عزیز هستند و آنان قهرمانان ما هستند.


گفت و گو با میلاد کی‌مرام بازیگر فیلم آسمان غرب در جشنواره فجر / صفر تا صد نشست خبری!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن