اعطای مجوز تاسیس داروخانه به فارغ‌التحصیلان داروسازی


اعطای مجوز تاسیس داروخانه به فارغ‌التحصیلان داروسازی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: پروانه مسئول فنی طبق قانون بالادستی باید فقط برای افراد با مدرک دکتری عمومی داروساز صادر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سجاد اسماعیلی٬ سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص اعطای مجوز تاسیس داروخانه به غیر از داروسازها گفت: به طور کلی دیوان عدالت اداری کشور معتقد است که بر اساس اسناد بالادستی لزومی ندارد که مجوز تاسیس داروخانه صرفا به فردی با مدرک دکتری داروسازی داده شود.

او بیان کرد: سازمان غذا و دارو معتقد است داروخانه به عنوان یک مرکز ارائه دارو و خدمات دارویی باید صرفا منافع بیماران را لحاظ کرده و خدمات لازم را عرضه کند و نباید به یک بنگاه اقتصادی صرف تبدیل شود. به همین دلیل، استدلالات فنی خود را در خصوص ضرورت اعطای مجوز تاسیس داروخانه تنها به فرد داروساز ارائه کرده و این موضوع در حال بررسی مجدد در دیوان قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به عدم صدور رای نهایی، مجوز تاسیس داروخانه به فارغ التحصیل رشته داروسازی صادر می شود. سازمان غذا و دارو منتظر رای نهایی دیوان است و بر اساس آن، تصمیم گیری خواهد کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: پروانه مسئول فنی طبق قانون بالادستی باید فقط برای افراد با مدرک دکتری عمومی داروساز صادر شده باشد و در این خصوص هیچ تردید و اختلاف نظری وجود ندارد.

وی ادامه داد: با رای نهایی دیوان، تصمیم گیری لازم نسبت به اصلاح یا الحاق مفاد آیین نامه تاسیس داروخانه ها با در نظر گرفتن منافع بیماران و هویت اصلی داروخانه انجام خواهد شد.

منبع : الف
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی