تحرکات نظامی جدید آمریکا در سوریه/ واشنگتن این پایگاه خود را تقویت کرد


تحرکات نظامی جدید آمریکا در سوریه/ واشنگتن این پایگاه خود را تقویت کرد

اقتصادنیوز:در حالی که پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شده که حملات اخیر نیروهایش علیه چند پایگاه در سوریه و عراق «کارزاری طولانی» نخواهد بود، اشغالگران آمریکایی پایگاه غیرقانونی خود در تل بیدر در شمال حسکه را تقویت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برخی رسانه‌ها گزارش دادند، نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا برای دومین روز متوالی ۱۵ کامیون شامل بلوک‌های سیمانی و تجهیزات لجستیک و پزشکی و نیز تجهیزات نظامی را از یکی از گذرگاه‌های غیرقانونی با اقلیم کردستان عراق وارد پایگاه خود در تل‌بیدر در شمال حسکه، واقع در شمال شرق سوریه کردند.

خبر مرتبط
فوری / شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان سوریه

اقتصادنیوز: پدافند هوایی سوریه با تجاوزات اسراییل در حومه حمص مقابله کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای مدعی شد که حملات اخیر نیروهایش علیه چند پایگاه در سوریه و عراق «کارزاری طولانی» نخواهد بود.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر عملیات بلند مدتی در سوریه و عراق باشیم، گفت: نه آن طور که می‌دانم چنین نیست.

خبر مرتبط
پنتاگون: از کشته شدن هیچ ایرانی در حمله به عراق و سوریه اطلاعی نداریم

اقتصادنیوز : پنتاگون اعلام کرد در حملات اخیر آمریکا به عراق و سوریه هیچ ایرانی جان خود را از دست نداده است.

رایدر در ادامه گفت: هرگز جزئیات مربوط به عملیات‌های آتی را افشا نخواهم کرد و تنها به گفتن این بسنده می‌کنم که این عملیات‌ها در جایی که تصمیم خواهیم گرفت و در زمانی که تعیین خواهیم کرد، اجرا خواهند شد.

خبر مرتبط
فوری / حمله موشکی به جولان اشغالی از خاک سوریه

اقتصادنیوز: منابع خبری بامداد سه‌شنبه از حمله موشکی به جولان اشغالی سوریه خبر دادند.

همچنین روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از یک نظامی آمریکایی بدون اشاره به کشته شدن نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تنها تایید کرد که در حمله به پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر در سوریه، تعدادی از «نیروهای هم‌پیمان» کشته شدند.

در حمله‌ای که دوشنبه با پهپاد انتحاری علیه پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان العمر انجام شد، شش تن از نیروهای قسد که مامور حفاظت از پایگاه بودند، کشته شدند.

قسد برای اولین بار به کشته شدن تعدادی از نیروهایش اعتراف کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین هم در مقاله‌ای نوشت، این تلفات تازه‌ترین نشانه از چگونگی گسترش درگیری در سراسر منطقه «خاورمیانه» از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در فلسطین اشغالی است و پیامدهای آن برای ثبات منطقه قابل پیش‌بینی نیستند.

همچنین پاتریک فرحات، روزنامه‌نگار وب‌سایت آمریکایی «المانیتور» گفت: اتفاق روز دوشنبه به عنوان اولین حمله بزرگ علیه آمریکا در منطقه از زمانی است که جنگنده‌های آمریکایی بیش از ۱۲۵ تن مهمات نقطه‌زن و هدایت‌شونده را علیه بیش از ۸۵ هدف در سوریه و عراق شلیک کردند.

آمریکا شنبه به بهانه پاسخ به کشته شدن چند تن از نیروهایش در حمله به پایگاه آن در اردن، عملیات هوایی را علیه اهدافی در خاک سوریه و عراق انجام داد که در نتیجه آن تعدادی نظامی و غیرنظامی به شهادت رسیده و خسارات مالی بزرگی نیز به هر دو کشور وارد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک