روسیه موضع «خطرناک» فرانسه در مورد جنگ اوکراین را محکوم کرد


روسیه موضع «خطرناک» فرانسه در مورد جنگ اوکراین را محکوم کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سیاست فرانسه در حمایت از اوکراین را غیرسازنده و خطرناک خواند و آن را محکوم کرد.

روسیه موضع «خطرناک» فرانسه در مورد جنگ اوکراین را محکوم کرد

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که سیاست فرانسه در حمایت از اوکراین و تلاش برای توجیه اقدامات کی‌یف غیرسازنده خطرناک است.

پاریس هفته گذشته مدعی شد که سه کارمند بشردوستانه فرانسوی در حمله روسیه به اراضی تحت کنترل اوکراین کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، این حادثه را «اقدامی بزدلانه» خواند، در حالی که استفان سژورن، وزیر امور خارجه این کشور، آن را نمونه‌ای از «بربریت روسیه» توصیف کرد.

زاخارووا گفت که این اظهارات، که «نزدیک به عبور از خط قرمز بود» در مسکو بدون واکنش نبوده است.

وی تاکید کرد که مقامات روسیه از جزئیات حادثه ذکر شده توسط پاریس بی اطلاع هستند، اما تاکید کرد که «مرگ مردم همیشه یک تراژدی است.»

این سخنگو گفت: رهبران فرانسه در حالی که از کشته شدن هموطنان خود خشمگین هستند، بدبینانه ترجیح می‌دهند چشم خود را بر این واقعیت ببندند که تسلیحاتی که آنها تهیه می‌کنند به عمد توسط رژیم کی یف برای کشتن غیرنظامیان در شهرهای روسیه استفاده می‌شود.

زاخارووا با اشاره به بیانیه وزارت خارجه فرانسه که مدعی شده بود اوکراین در حمله به شهر بلگورود روسیه «در دفاع از خود عمل می‌کند» گفت: پاریس با این بیانیه تلاش کرده است تا اقدامات تروریستی را «توجیه» کند که در آن ۲۵ غیرنظامی کشته و بیش از صد نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود که مرگ اتباع فرانسوی ممکن است باعث شود که افکار عمومی «مرتبط بودن خط معکوس و خطرناک رهبری خودشان در مورد درگیری در اوکراین را زیر سوال ببرند».

زاخارووا گفت که دخالت فزاینده فرانسه در درگیری اوکراین نه تنها به طولانی شدن و تشدید بیشتر آن منجر می‌شود، بلکه جان شهروندان فرانسوی را نیز به خطر می‌اندازد. مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی