سیاح: منع قانونی برای گزینه «عجله دارم» وجود ندارد


رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ضمن رد ادعای اخیر سخنگوی سازمان تعزیرات درباره گزینه عجله‌دارم تاکسی‌های اینترنتی گفت: بر اساس قانون، این کسب و کار‌ها منعی برای استفاده از آن گزینه ندارند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ چند روز پیش «محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری اعلام کرد که گزینه «عجله‌دارم» تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز گران فروشی است چرا که در این گزینه امکانات بیشتر و یا جدیدی به متقاضیان داده نمی‌شود.

سیاح: منع قانونی برای گزینه «عجله دارم» وجود ندارد
«سید امیر سیاح» رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در واکنش به این موضوع و همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ادامه استفاده از گزینه عجله دارم توسط تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند برای آن‌ها پیگیرد تعزیراتی به همراه داشته باشد یا خیر، به بازارنیوز گفت: تا جایی که اطلاع دارم چنین موضوعی صحت نداشته و هیچ قانونی هم کسب و کار‌های فعال در این حوزه را از انجام این کار منع نکرده است.


رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد تصریح کرد: همانگونه که ذکر شد، قانونی برای منع این کار وجود ندارد؛ لذا، تاکسی‌های اینترنتی همچنان می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.


وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم حامی همه کسب و کار‌ها است و حتی در این راستا تلاش دارد که حق و تکلیف همه فعالان اقتصادی روشن و شفاف باشد؛ در نتیجه برخورد با آن‌ها به ویژه در حوزه کسب و کار‌های نوپا و اینترنتی باید در چارچوب قانون صورت بپذیرد نه بر اساس سلایق شخصی.


سیاح در پایان تاکید کرد: گران فروشی تاکسی‌های اینترنتی با استفاده از گزینه عجله دارم مبنای قانونی ندارد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی