حتما در بازی امشب با قطر برنده می‌شویم / تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روبه پیشرفت است


حتما در بازی امشب  با قطر برنده می‌شویم / تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روبه پیشرفت است

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای ، گفت: امیدواریم رویه حاضر در توسعه فناوری‌ها و تجهیزات هسته‌ای، تداوم یابد تا بتوانیم...

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای ، گفت: امیدواریم رویه حاضر در توسعه فناوری‌ها و تجهیزات هسته‌ای، تداوم یابد تا بتوانیم فضایی که توسط دشمنان بر ضد صنعت هسته‌ای کشورمان ایجاد می‌شود، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

وی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتما در بازی امشب با قطربرنده می‌شویم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صنعت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسلامی ادامه داد: تراز فناوری ایران در صنعت هسته‌ای الحمدلله به مرحله‌ای رسیده که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشورمان ، می‌تواند تولید کننده و فروشنده آن باشد. یکی از مسائل مهم، غناسنجی ایزوتوپی در صنعت هسته‌ای است.

وی ادامه داد: دستگاه ایرانیوم در بخش ایزوتوپ‌های پایدار که خطوط تولید آن را در دست احداث داریم. ۲۳۰ ایزوتوپ وجود دارد و زنجیره ارزش و اقتصاد دانش‌بنیان در این بخش است. خط نیمه صنعتی ایزوتوپ توریوم را افتتاح کردیم. این کار، اقدام بزرگی بود که به صورت روزافزون استمرار خواهد یافت.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: هر گرم ایزوتوپ توریوم در بازارهای جهانی چند دهه هزار دلار قیمت دارد که با تولید انبوه آن می‌توانیم درآمد کشور را افزایش دهیم.


حتما در بازی امشب  با قطر برنده می‌شویم / تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای روبه پیشرفت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان