در علم چیزی به عنوان خون کثیف نداریم؛ اهدای خون بهتر از حجامت است + فیلم


در علم چیزی به عنوان خون کثیف نداریم؛ اهدای خون بهتر از حجامت است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:در حجامت ، خونی که از بدن انسان خارج می‌شود به هدر می‌رود وتلف می‌شود، در حالی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:در حجامت ، خونی که از بدن انسان خارج می‌شود به هدر می‌رود وتلف می‌شود، در حالی که همین خون می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

دکتر جمالی ادامه داد: در علم چیزی به عنوان خون کثیف نداریم، خون وقتی از بدن خارج می‌شود بعد از چند دقیقه سیاه می‌شود و مردم فکر می‌کنند خونشان کثیف است. اما در حقیقت این خون در شیوه‌های انتقال خون بدون هیچ تغییری خارج و نگه داری می‌شود و می‌تواند جان چند انسان را نجات دهد.

وی تاکید داشت : کسانی که حجامت می‌کنند تا یک سال بعد نمی‌توانند اهدای خون داشته باشند. چون امکان انتقال بیماری از طریق حجامت وجود دارد. برای حفظ نوع دوستی و سلامتی خودتان خون اهدا کنید. اگر تازه حجامت، مزایایی داشته باشد خودتان تصمیم بگیرید؛ انسانی و خداپسندانه‌اش،کدام بهتر است حجامت یا انتقال خونی که جان ۳ انسان را نجات می‌دهد.


در علم چیزی به عنوان خون کثیف نداریم؛ اهدای خون بهتر از حجامت است + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت