این دمنوش به سرفه‌های شما برای همیشه پایان می‌دهد+روش تهیه


این دمنوش به سرفه‌های شما برای همیشه پایان می‌دهد+روش تهیه

دمنوش‌ها به درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند کمک کنند. این دمنوشی را برای سرماخوردگی و سرفه امتحان کنید

چهارگل، این محصول ترکیبی از گیاهان دارویی مثل پونه کوهی، آویشن، عناب، گل ختمی و گل پنیرک است که از مشهورترین گل‌ها برای دم کردن هستند. این پکیج ضد سرماخوردگی و سرفه با تاثیرگذاری فراوان در رتبه اول قرار دارد.

دمنوش چهار گل در درمان مشکلاتی همچون یبوست، سوزش چشم، خشکی بینی، آنژین‌های چرکی، گلودرد و بدن‌درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. چهارگل‌ را می‌توان به عنوان یک جوشیدنی و هم به عنوان دم کردنی مصرف کرد.

درمان تب با چهارگل (پونه، آویشن، عناب، گل ختمی و گل پنیرک)

گل ختمی موجود در این دمنوش باعث می‌شود تب را درمان کند و آن هم به دلیل خاصیت ضدعفونی بودنش است. گل ختمی باعث از بین بردن گرفتگی بینی و درمان علائم سرماخوردگی کمک می‌کند، به همین باعث می‌شود که تب به صورت طبیعی درمان شود. از زمان‌های بسیار قدیم این خاصیت مورد استفاده قرار گرفته است.

بهبود سلامت هاضمه

گل ختمی اثر ضد التهابی دارد که بدن را از خطر بیماری‌ها حفظ می‌کند. همچنین خاصیت آرام بخش بودن این گیاه، در ترویج سلامت هاضمه نقش موثری دارد. این به محافظت از شکم و روده از آسیب التهاب کمک می‌کند.

درمان سرفه

عناب و گل‌های پنیرک موجود در این دمنوش قادر است سرفه، زکام و خشن شدن صدا را درمان کند. همچنین برای گلو، ریه و سینه بسیار مفید است.

درمان کم خونی

ترکیب این گیاهان سرشاز از ویتامین، همچنین سرشار از روی و آهن است و می‌تواند کم خونی را درمان کند.

ضد اضطراب

عناب دارای خاصیت ضد اضطرابی است. همچنین در کاهش فشارخون نقش دارند. میوه‌های گیاه برای تصفیه خون و بهبود عمل هضم مفید است. این گیاه خواص دیگری همچون ضددرد، ضددیابت، ضدمیکروب دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وجود ترکیباتی آنتی اکسیدانی به نام های رزمارینیک اسید و تیمول در پونه سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری های اتوایمیون مانند روماتیسم خواهد شد.

درمان عفونت

پونه کوهی برای عفونت بسیار مفید است. به دلیل دارا بودن تیمول و ترکیب دیگری به نام کارواکرول از بدن در برابر طیف وسیعی از باکتری‌ها و عفونت‌ها محافظت می‌کند.

در واقع پونه کوهی برای عفونت یک عامل تحریک کننده به شمار می‌آید که می‌تواند تولید سلول‌های سفید خون را افزایش داده و روند بهبود بیماری‌ها را سرعت بخشد.

ضد باکتریایی

خواص ضد باکتریایی آویشن قادر است با انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و ایکولی‌ها مبارزه کند. همچنین قادر است قدرت آنتی بیوتیک را بالا ببرد و باکتری‌های درون و بیرون بدن را از بین ببرد. از دیگر خواص آویشن برای مسائل پوستی و سطحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضد سرطان

ترکیبات موجود در گیاهان این دمنوش از روند رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

درمان بیماری‌های تنفسی

گل‌های بنفش رنگ موجود با خواص درمانی که دارد می‌تواند به مشکلات مخاط دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند. این گیاه دارای مقدار زیادی از مواد مخاطی است که بافت ملتهب را با یک لایه محافظ پوشش می دهد.

روش استفاده از چهار گل

معمولا چهار گل را به صورت دمنوش یا جوشانده مصرف می‌کنند. بدین صورت که یک قاشق غذاخوری از این محصول را با یک لیوان آب سرد داخل قوری بریزید و رو ی حرارت ملایم ۵ دقیقه بجوشانید. سپس محصول را صاف کرده و نوش جان کنید. اگر چهار گل را به صورت دمنوش استفاده می‌کنید ۲ قاشق از آن را در قوری آب گرم ریخته و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

این دمنوش به سرفه‌های شما برای همیشه پایان می‌دهد+روش تهیه

نکته: با توجه به این که در چهار گل از گیاهانی همچون گل بابونه، آویشن و پونه استفاده شده است ممکن است در جا به جایی و یا حمل بار کمی خرد شده به اصطلاح خاکه شود. این امر دلیل بر نامرغوبی محصول نیست و شما می‌توانید گل‌های درشت محصول را همراه با همین خاکه‌ها دم کرده مصرف کنید.

بانوان باردار و شیرده قبل از مصرف این محصول حتما با پزشک خود مشورت کنند. چهارگل را در ظرفی در بسته و به دور از حرارت و رطوبت و در جای خشک و خنک نگه دارید.

روزانه ۳ فنجان دمنوش این محصول، مجاز است. صرف بیش از حد این دمنوش باعث خشکی گلو، نامنظم شدن ضربان قلب و مشکلات گوارشی می شود برای خوش طعم کردن و همچنین گرم کردن طبع این محصول می‌توان چند دانه هل به آن اضافه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان