چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟


چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟

در این نوشتار قصد داریم تا برای شما راه های تشخیص گردوی خوب از بد را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا یک خرید مناسب داشته باشید.

گردو یکی از خوراکی های بسیار محبوب ایرانیان است که در غذاهای مختلف نیز استفاده می‌شود. این محصول دارای انواع مختلفی است که در این نوشتار قصد داریم تا برای شما راه های تشخیص گردوی خوب از بد را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا یک خرید مناسب داشته باشید.

چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟

چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟

گردو یکی از خوراکی های بسیار محبوب ایرانیان است که در غذاهای مختلف و آجیل ها به صورت مداوم استفاده می‌شود و این محصول کشاورزی علاوه بر تامین نیاز بازار ایران، دارای بازار صادراتی مناسبی به خارج از ایران نیز است و گردوی کشت شده در کشور ایران یکی از بهترین گردوهای جهان نام گرفته است.

این محصول دارای انواع مختلفی است که براساس پارامتر های تخصصی بسیاری کیفیت آن رقم می‌خورد که در این نوشتار قصد داریم تا برای شما راه های تشخیص گردوی خوب از بد را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا یک خرید مناسب داشته باشید.

چرا خرید یک گردو مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد؟

بسیاری از همراهان شاید تنها به خرید بهترین مغز گردو برای پخت غذا یا مصرف به صورت ترکیب با آجیل اقدام کرده‌اند، اما در ایران و حتی جهان صنایع بسیار زیادی هستند که با استفاده از گردو و چند ترکیب دیگر محصولات متنوع غذایی و دارویی تولید می‌کنند.

اهمیت این موارد سبب می‌شود تا بسیاری از اشخاص اقدام به تحقیق کامل پیرامون خرید خود داشته باشند و برای کیفیت بیشتر کسب و کار خود، دنبال یک گردو یا مغز گردوی با کیفیت باشند که بتوانند با استفاده از آن کیفیت محصولات خودرا بیشتر کنند.

از طرفی دیگر تشخیص گردوی خوب از بد به این دلیل دارای اهمیت است که خواص بسیار زیاد گردوی تازه آن را به بهترین میان وعده تبدیل کرده است به خصوص برای استفاده در لقمه های مدرسه دانش آموزان، تهیه انواع کیک و شیرینی گردویی و همچنین مخلوط کردن با سایر مغزهای آجیل به عنوان پذیرایی و تنقلات برای مهمان ها، گردوی جنس خوب بهترین گزینه است.

چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟

بهترین مغز گردو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همیشه برای خرید آجیل قیمت مناسب ، باید دقت کافی داشته باشید که مغزهای آجیل از نظر کیفیت نیز در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند. توصیه می کنیم نیاز خود را دقیقا از قبل شناسایی کنید، به عنوان مثال تهیه گردوی اعلای آجیلی ممکن است برای تهیه خورشت هزینه سنگینی باشد و برای صرفه‌جوی بهتر از میان گردوی خورشتی یا شکری اعلاء انتخاب کنید.

فراموش نکنید که مغز گردو به نسبت گردو با پوست قیمت بیشتری دارد و این مسئله به دلیل نبود پوست و فرایند پاک کردن آن است، شما هم باید به سلامت ظاهری و محل کشت گردوی خود دقت کنید و معیار های مناسب را برای درجه‌بندی این محصول داشته باشید.

روش تشخیص گردوی خوب از بد

تولید گردو به پارامتر های بسیار زیادی بستگی دارد و این موارد سبب می‌شود تا محصول نهایی نیز کیفیت های مختلفی برای معیاربندی داشته باشد، به صورت کلی معیار تشخیص یک گردو مناسب می‌تواند در این موارد دسته‌بندی شود:

  • به شیوه نگهداری گردو دقت داشته باشید: گردوی تازه دارای پوستی سبز است که عمدتا گردوی تازه با گردوی بدون پوست اختلاف قیمت زیادی دارد و اشخاص ناچار به خشک کردن آن در انبار های مخصوصی هستند، نگهداری گردو بسیار حساس است و مغز گردو از درون نباید دچار کپک زدگی باشد زیرا امکان سرایت به سایر گردوی های باغ را دارد، مشت را نمونه خروار قلمداد کنید و در صورت مشاهده گردوی کپک زده از خرید آن امتناع کنید.
  • یکدست بودن گردو ها را لحاظ کنید: در صورت تهیه گردو خشک شده با حجم بالا باید به یکدست بودن محصول دقت کنید، اختلاف میان اندازه گردوها از نظر ریز و درشت بودن آن بسیار مهم است و اگر محصولی این مورد را به همراه خود داشت یعنی گردو مخلوطی از چند نژاد متفاوت است و قیمت پایین تری به نسخه عادی خود باید داشته باشد.
  • اگر گردو را با پوست میخرید پوچ نبودن آن را مدنظر داشته باشید: تا جایی که امکان دارد از گردوی های با پوست بشکنید و توجه کنید که گردو نباید دارای پوچی باشد، اگر مغز گردو در مقیاس بالا پوچ باشد نشان از کشت نامناسب دارد و قابلیت استفاده و بهره صنعتی را نخواهد داشت.

چگونه در هنگام خرید گردوی خوب از بد را تشخیص دهیم؟

  • بسته به کاربری خود محصول را انتخاب کنید: گردو در ایران دارای انواع مختلفی است، در یک دسته‌بندی ساده برای این محصول کشاورزی دو نوع گردوی پوست سخت و کاغذی در بازار وجود دارد، قیمت نسخه کاغذی گردو با همتای دیگر خود اختلاف زیادی دارد و اگر فرایند کاری شما به میزان زیادی وابسته به مقاومت پوست گردو نیست، بهتر است از گردوهای با پوست سخت استفاده کنید که صرفه اقتصادی دارد، اما اگر از ماشین های مکانیزه برای پاک کردن گردو استفاده نمی‌کنید بهتر است نسخه گردوهای پوست کاغذی را انتخاب کنید.
  • به نژاد گردوی خود توجه کنید: گردو یک محصول بسیار حساس به آب و هوا است، این درخت به دلیل طولانی بودن مدت ثمر خود از نهال، ممکن است دارای نژاد های متفاوتی در یک باغ باشد، در کل توصیه می شود به نژاد اصلی محصول و همچنین اصلاح یا عدم اصلاح ژنتیکی آن دقت داشته باشید.
  • محل کشت را مدنظر داشته باشید: کیفیت محصول ایرانی و قیمت قابل توجه سبب شده است که واردات گردو در موارد محدودی از کشورهایی مثل آمریکا و چین صورت بگیرد، این محصولات کیفیت دارند اما ممکن است به کیفیت گردوی چرب و درشت ایرانی نرسند، بنابراین بهتر است هنگام خرید از کشت گردو در ایران مطمئن شوید.
  • از فروشگاهی معتبر اقدام به خرید گردو کنید: برای تهیه بهترین گردوی بازاری که کیفیت موردنیاز شمارا داشته باشد لازم است در رابطه با فروشگاه های آجیل و خشکبار تحقیقاتی داشته باشید. برای مثال فروشگاه آجیل و خشکبار توانا به دلیل داشتن امتیاز ضمانت مرجوعی کالا می تواند از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد.

آخرین کلام همراهی

به دلیل اهمیت بسیار زیاد گردو در سبد خانوار ایرانی، خرید آن نیز ممکن است با دشواری های زیادی همراه باشد و در این مقاله مفتخر به همراهی شما بزرگواران بوده و تلاش کردیم راهکاری های مناسبی را برای خرید بهترین گردو و مغز گردو به خدمت شما ارائه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی