تویوتا هایلوکس قصد بازنشستگی ندارد، فیس‌لیفت نسل فعلی برای سوم!


تویوتا هایلوکس قصد بازنشستگی ندارد، فیس‌لیفت نسل فعلی برای سوم!

تویوتا هایلوکس از جمله خودروهای محبوب و پرفروش این برند ژاپنی در سراسر جهان است. این خودرو اکنون در نسل هشتم خود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد تویوتا قصد بازنشسته کردن آن را به این زودی‌ها ندارد! این شرکت ژاپنی سومین فیس‌لیفت نسل...

تویوتا هایلوکس از جمله خودروهای محبوب و پرفروش این برند ژاپنی در سراسر جهان است. این خودرو اکنون در نسل هشتم خود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد تویوتا قصد بازنشسته کردن آن را به این زودی‌ها ندارد! این شرکت ژاپنی سومین فیس‌لیفت نسل هشتم تویوتا هایلوکس را برای بازار استرالیا معرفی کرده است که از ماه آینده در این کشور قابل خرید خواهد بود. این فیس‌لیفت شامل طراحی جدید نمای جلو،‌ افزایش سطح امکانات استاندارد، فناوری هیبرید خفیف و یک موتور دیزلی جدید است. تویوتا با ارائه این اصلاحات سعی دارد تا پیکاپ پرفروش خود را همچنان پرفروش نگه دارد.

تغییرات نمای جلو تویوتا هایلوکس فیس‌لیفت شامل سپر برجسته‌تر، پنجره رادیاتور هشت ضلعی با ورودی‌های ترکیکی و همچنین یک قسمت ذوزنقه‌ای شکل هستند. حذف کروم‌کاری‌های نمای جلو، باعث شده‌اند تا این خودرو برای ماجراجویی و کار آماده به نظر برسد. سایر بخش‌های طراحی نیز با مدل قبلی تفاوتی ندارد.

تویوتا برای مشتریان هایلوکس، پوشش‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این پوشش‌ها روی سپر و جلوپنجره خودرو اعمال می‌شوند و مشتری می‌تواند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کند. در تریم پایه یا WorkMate این پوشش شامل جلوپنجره لانه زنبوری مشکی است. تریم SR یک پوشش نقره‌ای رنگ را به قسمت پایین سپر اضافه می‌کند. با انتخاب تریم SR5، جلوپنجره مشکی در قسمت بالا به LED‌های تیره مجهز می‌شود و دستگیره‌های درب و فلاپ آینه‌ها نیز مشکی براق خواهند بود. تیپ‌های بالارده Rogue و GR Sport نیز همانند گذشته به کیت بدنه اختصاصی مجهز خواهند بود.

تویوتا هایلوکس قصد بازنشستگی ندارد، فیس‌لیفت نسل فعلی برای سوم!تویوتا هایلوکس

سومین فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس با افزایش تنوع پیشرانه‌ها نیز همراه بوده است. اکنون مشتریان در تیپ‌های Rogue و SR5 می‌توانند موتور 2.8 لیتری چهارسیلندر توربودیزل با فناوری هیبرید خفیف 48 ولتی را انتخاب کنند. این موتور به صورت آپشنال برای تریم SR‌ نیز قابل انتخاب خواهد بود.

سیستم هیبریدی خفیف تویوتا هایلوکس از یک مبدل DC به DC، یک باتری 48 ولتی و یک ژنراتور مبتنی بر تسمه تشکیل شده است. این سیستم در هماهنگی کامل با سامانه استارت/استاپ موتور فعالیت می‌کند. براساس ادعای تویوتا، استفاده از سیستم هیبرید خفیف مصرف سوخت خودرو را بین 6 الی 10 درصد کاهش می‌دهد و همچنین بر افت صدا و لرزش موتور نیز تاثیرگذار است. پیشرانه هیبریدی خفیف تویوتا هایلوکس، 204 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. استفاده از فناوری هیبرید خفیف 16 اسب‌بخار به توان پیشرانه اضافه خواهد کرد.

نسخه‌هایی از تویوتا هایلوکس که با موتور هیبریدی خفیف عرضه می‌شوند، به سیستم Multi-Terrain Select با شش حالت رانندگی نیز مجهز خواهند بود. سیستم تهویه دو کاناله، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چهارشیشه برقی و کفپایی‌ها از جمله تجهیزات استاندارد این مدل‌ها هستند.

تویوتا هایلوکس قصد بازنشستگی ندارد، فیس‌لیفت نسل فعلی برای سوم!تویوتا هایلوکس

در کنار موتور هیبریدی خفیف، همچنان پیشرانه‌های فعلی هایلوکس نیز قابل سفارش‌گذاری خواهد بود. از جمله این پیشرانه می‌توان به موتور 2.8 و 2.4 لیتری توربودیزل و موتور 2.7 لیتری بنزینی اشاره کرد. این موتورها به همراه گیربکس دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شوند. سیستم انتقال قدرت هایلوکس نیز به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک براساس انتخاب کاربر خواهد بود.

تویوتا هایلوکس 2025 در مارس 2024 در نمایشگاه های استرالیا عرضه خواهد شد و قیمت آن از 26475 دلار استرالیا (17260 دلار آمریکا) برای مدل‌های دیفرانسیل جلو شروع می شود. کسانی که ترجیح می‌دهند پیکاپ آن‌ها به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز باشد، باید بدانند که قیمت این تیپ‌ها از 40,965 دلار استرالیا (26,276 دلار آمریکا) شروع می‌شود.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب