تصمیم آنکارا و مسکو برای افزایش تجارت با ارز‌های ملی


تصمیم آنکارا و مسکو برای افزایش تجارت با ارز‌های ملی

یک منبع ترکیه‌ای اعلام کرد طی سفر آتی رئیس جمهور روسیه به آنکارا، دو طرف افزایش تجارت با ارز ملی را بررسی خواهند کرد.

تصمیم آنکارا و مسکو برای افزایش تجارت با ارز‌های ملی

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع در دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه فاش کرد که مسکو و آنکارا قرار است در سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تقویت تجارت با ارز‌های ملی گفت‌وگو کنند.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تقویت تجارت با ارز‌های ملی یکی از مواردی است که در دستور کار اقتصادی قرار دارد. رهبران همیشه این موضوع را در مرکز توجه خود قرار می‌دهند و به آمار‌های مربوطه توجه می‌کنند. اردوغان و پوتین نظرات خود را در دیدار آتی اعلام خواهند کرد.

این منبع در ادامه افزود: تردیدی وجود ندارد که دورنمای همکاری‌های دوجانبه در زمینه گسترش حوزه‌های تجارت با ارز‌های ما (لیر و روبل) مورد بحث قرار خواهد گرفت. پروژه مرکز گاز یکی از موضوعات اصلی در دستور کار انرژی در مذاکرات آتی است و تحولات نقشه راه به روسای جمهور ترکیه و روسیه ارائه خواهد شد.

یک منبع پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که تعدادی از بانک‌های خصوصی در ترکیه حساب‌های شرکت‌های روسی را در پس زمینه فشار بی سابقه آمریکا در چارچوب تحریم‌ها بسته‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز در اظهاراتی به خبرنگاران گفته بود که کرملین از این وضعیت آگاه است و مسکو در حال گفت‌وگو با آنکارا است.

در آگوست ۲۰۲۳، دیمیتری پریچفسکی، رئیس بخش همکاری اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که معیار‌های پروژه «مرکز توزیع گاز» در ترکیه هنوز در دست تحقیق است. بریچفسکی گفت: انتخاب ترکیه برای سازماندهی مرکز توزیع گاز تصادفی نیست و نقش ترکیه به عنوان یک کشور ترانزیت گاز در سال‌های اخیر با بهره برداری از خط لوله گاز «جریان ترکیه» به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

پیش از این یک منبع دیپلماتیک از احتمال سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه در تاریخ ۱۲ فوریه خبر داده بود. رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته تاکید کرد در حالی که همه به روسیه حمله کردند، آنکارا روابط خوب خود را با مسکو حفظ کرد./ باشگاه خرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان