واکنش ریشی سوناک به ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فلسطین


 واکنش ریشی سوناک به ادعای وزیر خارجه انگلیس درباره فلسطین

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس با رد اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره تشکیل کشور فلسطین، گفت که لندن سیاست خود را درباره به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین تغییر نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس در پارلمان این کشور گفته بود لندن «مسئله به‌رسمیت‌شناختن فلسطین» را در بسترهایی مانند سازمان ملل متحد بررسی خواهد کرد. او این اقدام را برای رسیدن به راهکار «دو دولتی» مفید دانست.

بااین‌وجود، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگویی اظهار کرد که حرف‌های کامرون بیش از حد مورد تفسیر و بسط قرار گرفته و تغییر خاصی در سیاست انگلیس نسبت به رسمیت فلسطین صورت نگرفته است.

خبر مرتبط
دیوید کامرون آب پاکی را روی دست پوتین ریخت

​ اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که حمایت‌های آمریکا و متحدانش از اوکراین متزلزل نخواهد شد و روسیه نباید منتظر قطع این کمک‌ها با گذشت زمان باشد.

به گزارش پالتیکو، سوناک گفت: موضع ما (هنوز) همان است. دیوید (کامرون) گفت ما به راهکار دودولتی پایبند هستیم. واقعاً هم هستیم و این موضع دیرینه دولت انگلیس است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا انگلیس گزینه به‌رسمیت‌شناختن فلسطین را پیش از به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات صلح بررسی می‌کند، گفت لندن این اقدام را تنها زمانی انجام می‌دهد که برای روند صلح مفید باشد.

کامرون همچنین گفته بود به‌رسمیت‌شناختن فلسطین می‌تواند حتی قبل از آن صورت پذیرد که مذاکرات غزه و رژیم صهیونیستی درباره راهکار دودولتی به نتیجه برسد.

این اظهارات کامرون مورد انتقاد برخی از اعضای محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس قرار گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قتل راننده اتوبوس در یکی از جایگاه های عرضه سوخت الیگودرز لرستان