ابلاغ سود بازرگانی واردات خودروهای سواری برقی به گمرکات کشور + جدول بهمن 1402


ابلاغ سود بازرگانی واردات خودروهای سواری برقی به گمرکات کشور + جدول بهمن 1402

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه هیئت دولت در خصوص تعیین نرخ سود بازرگانی واردات انواع خودروهای الکتریکی سواری را برای اجرا به گمرکات کشور ابلاغ کرد.خانم نرگس باقری زمردی (مدیرکل دفتر مقررات...

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه هیئت دولت در خصوص تعیین نرخ سود بازرگانی واردات انواع خودروهای الکتریکی سواری را برای اجرا به گمرکات کشور ابلاغ کرد.

خانم نرگس باقری زمردی (مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت) در نامه‌ای، مصوبه هیئت دولت در تاریخ 23 دی ماه سال جاری در خصوص سود بازرگانی انواع خودروهای سواری الکتریکی (ابلاغی معاون اول رئیس جمهور) را به دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران، جهت اطلاع و اجرا ابلاغ نمود.

بر اساس آنچه که هیئت دولت در تاریخ 23 دی ماه برای واردات خودروهای سواری الکتریکی مصوب کرده است، سود بازرگانی بر اساس قیمت خودروهای الکتریکی (برحسب قیمت خودروها) از 1 تا 26 درصد تعیین شده است.

جدول سود بازرگانی واردات خودروهای سواری برقی

قیمت خودروهای برقی سودبازرگانی (درصد)
تا 20 هزار یورو 1
بالاتر از 20 هزار یورو تا 30 هزار یورو 11
بالاتر از 30 هزار یورو 26
با توجه به اهمیت روزافزون حمل و نقل الکتریکی و توجه ویژه دولت به توسعه آن، ابلاغ این مصوبه مهم گامی رو به جلو در راستای کاهش آلودگی هوا و حمایت از خودروهای سازگار با محیط زیست خواهد بود.

همچنین لازم است زیرساخت‌های لازم برای شارژ و نگهداری این خودروها فراهم شود تا مردم بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. در مجموع باید گفت اجرای درست این طرح می‌تواند گام مثبتی در جهت دستیابی به اهداف زیست‌محیطی و اقتصادی کشور باشد.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضیافت مرگبار خیابانی | چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا خرید؟