نقشه جدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح


نقشه جدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد این رژیم برای فرار از خشم مصر، به دنبال نقشه جدیدی برای حمله به شهر مرزی رفح است.

نقشه جدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح

به گزارش راهبرد معاصر. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی تخلیه ساکنان رفح به شمال نوار غزه قبل از حمله احتمالی به این شهر است، اما این روزنامه به نقل از منابعی اعلام کرد که چنین اقدامی قبل از ماه مارس انجام نخواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: مصر اخیراً پیام‌های قوی به اسرائیل ارسال کرد مبنی بر اینکه عبور آوارگان فلسطینی از غزه به سینا، توافق صلح بین مصر و اسرائیل را به خطر می‌اندازد. مصر تصریح کرده است که با عبور آوارگان از غزه موافقت نخواهد کرد.

این روزنامه می‌گوید نگرانی مصر انتقال صد‌ها هزار فلسطینی از غزه به سینا و باقی ماندن آن‌ها در سینا است. به همین دلیل است که مصر به اسرائیل گفته است که به شدت با گسترش نبرد به رفح و تصرف محور فیلادلفیا مخالفت می‌کند.

حدود ۱.۴ میلیون نفر از جمعیت حدود ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه در حال حاضر در رفح متمرکز شده اند و مصر می‌ترسد که حملات رژیم صهیونیستی در این شهر منجر به کوچ اجباری و دسته جمعی مردم فلسطین به سینا شود. به نوشته این روزنامه صهیونیستی از آنجایی که این رژیم از بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود در بخش شمالی نوار جلوگیری می‌کند، در واقع چاره‌ای جزء فرار از جنوب برای آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

اسرائیل هیوم به نقل از دو منبع صهیونیستی نوشت: پیام‌های قاطع مصر با آمیزه‌ای از خشم و اضطراب ناشی از اظهارات مختلف مقامات اسرائیلی است که خروج فلسطینی‌ها از غزه را به عنوان راه‌حلی برای مشکل توصیه می‌کنند.

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک مقاله رسمی اعلام کرد که فلسطینی‌ها باید از غزه به سینا منتقل شوند و در هفته‌های اخیر چندین بیانیه مشابه توسط وزیران و اعضای کنست به رهبری بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی صهیونیستی صادر شد که چندین بار همین موضوع را تکرار کرد./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یمن فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت