بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب آغاز شد / فعالان محیط زیست : هورالعظیم را می بلعد!


بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب آغاز شد / فعالان محیط زیست : هورالعظیم را می بلعد!

به گزارش رکنا، امروز اعلام شد که بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب آغاز شده است. این بهره برداری در حالی شروع شده است که فعالان محیط زیست کشور تاکید دارند فعالیت میدان مشترک سهراب خط برای حیات...

به گزارش رکنا، امروز اعلام شد که بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب آغاز شده است. این بهره برداری در حالی شروع شده است که فعالان محیط زیست کشور تاکید دارند فعالیت میدان مشترک سهراب خط برای حیات هورالعظیم است.

بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب با تولید روزانه ۲ هزار بشکه نفت خام با حضور وزیر نفت در خوزستان آغاز شد.

در خبرها آمده است،میدان نفتی سهراب در استان خوزستان به‌عنوان یکی از میدان‌های ۲۱ گانه مشترک شناخته می‌شود که به لحاظ سرمایه‌ای و عملکردی دارای اهمیت است، ظرفیت تولید نهایی این میدان ۳۰ هزار بشکه تعریف شده است اما در کنار این سرمایه گذاری، فعالان محیط زیست تاکید دارند جان هورالعظیم از دست می رود.

آرش ویسی - فعال محیط زیست به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: اخیرا دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست از شروط ۸ گانه برای اجرای طرح توسعه میدان نفتی سهراب خبر داده بود، اما وزارت نفت در اقدامی عجیب، دستور بهره برداری صادر نمود و بخش دیگری از تالاب هورالعظیم نابود می شود.

آرش ویسی با اعلام آغاز بهره برداری از میدان نفتی سهراب ادامه داد: بی توجهی نهادهای دولتی به حیات هورالعظیم می تواند خطرت زیست محیطی فراوانی برای منطقه به وجود آورد.

این فعال زیست محیطی این اقدام را در راستای سیاست های وزارت نفت دانست و اعلام کرد: این بهره برداری بدون توجه به 8 بند زیست محیطی است که برای فعالیت این میدان نفتی از سوی سازمان محیط زیست اضافه شده آغاز شده ونگرانی هایی را در پی خواهد داشت.

مخالفت محیط زیست با شرایط اجرای توسعه میدان نفتی "سهراب" در هورالعظیم

فعالیت میدان نفتی سهراب در حالی آغاز شد که ماه گذشته محیط زیست اعلام کرد:ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.

داوود میرشکار،مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم، دوم دی ماه با اشاره به برگزاری جلسه کمیته ارزیابی طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم کهدر سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرده بود: در بحث طرح توسعه میدان نفتی سهراب تعهداتی وجود دارد که باید اجرایی شوند اما از سوی دیگر در این پروژه، از موارد قانونی تخطی شده است.

وی افزود: در کمیته ارزیابی طرح توسعه میدان نفتی سهراب، این موارد مورد بحث قرار گرفتند. همچنان کار کارشناسی در این خصوص در حال انجام است و قرار بر این است که موضوعات کارشناسی نهایی شوند و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص نحوه اجرایی شدن این طرح گفت: ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.


بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب آغاز شد / فعالان محیط زیست : هورالعظیم را می بلعد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!