ورود آمبولانس های جدید به ناوگان اورژانس کشور


ورود آمبولانس های جدید به ناوگان اورژانس کشور

رییس سازمان اورژانس کشور، از توزیع ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰۰ موتورلانس و ۲۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس به مجموعه امکانات اورژانس کشور در دهه فجر خبر داد.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر، روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع بیان دستاوردهای حوزه سلامت به مناسبت دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث رشد و شکوفایی ملت شد و به تبع آن، در تمام بخش‌های کشور به خصوص حوزه سلامت برای آسایش مردم تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیز به عنوان عضوی از حوزه سلامت در راستای آسایش و ارتقای سلامت مردم در طول سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های بسیاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: سازمان اورژانس کشور در ابتدای انقلاب با جمعیت ۳۶ میلیونی، ۲۰ پایگاه داشت و در حال حاضر که جمعیت دوبرابر شده است، تعداد این پایگاه‌ها به سه هزار و ۳۰۰ پایگاه رسیده است.

میعادفر با اشاره به دستاوردهای اورژانس هوایی و دریایی، تصریح کرد: اورژانس هوایی کشور از سال ۷۹ به بعد توسعه جدی پیدا کرد، در حال حاضر ۵۳ پایگاه هوایی در کشور فعالیت دارد که دو پایگاه هوایی، بال ثابت است که مسافت‌های طولانی را طی می‌کند و مابقی پایگاه‌ها، به صورت بالگردی بوده که برای انتقال بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص الکترونیکی شدن اقدامات پیش بیمارستانی بیان کرد: در دولت سیزدهم سیستم دستی و کاغذی اورژانس پیش بیمارستانی، الکترونیکی شد و خوشبختانه در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد سیستم الکترونیکی شده است و تنها دو شهر کوچک مانده که تا آخر سال انجام می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص یکپارچه سازی مراکز ارتباطات نیز گفت: در حال حاضر یکپارچه سازی مراکز ارتباطات نیز در دستورکار قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد کار انجام شده و به زودی به اتمام می‌رسد.

وی به راه اندازی ۳۱۴ پایگاه جدید اورژانس در دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال نیز ۷۳ پروژه راه اندازی شده و یا خواهد شد که از این تعداد پروژه، ۲۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده‌ای خواهد بود.

میعادفر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، دومین هواپیمای بال ثابت در این استان افتتاح شد که خدمت رسانی به بیماران در جزایر را به هنگام شب‌ها انجام داده و جزایر را پوشش می‌دهد. همچنین، یک آمبولانس دریایی برای جزیره ابوموسی آماده شده که در دهه فجر به صورت آزمایشی به آب انداخته شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد تا هم از طریق دریایی و هم از طریق هوایی، به مردم در دورترین مناطق خدمت رسانی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!