معافیت مالیاتی مشاغل 3 برابر می‌شود


معافیت مالیاتی مشاغل 3 برابر می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: با پیگیری فراوان موفق شدیم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل را ۳ برابر افزایش دهیم.

به گزارش مشرق، سید هادی سبحانیان ، رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری گفت: با پیگیری سازمان امور مالیاتی موفق شدیم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل را ۳ برابر افزایش دهیم. یعنی این معافیت مالیاتی از ۴۷ میلیون تومان به ۱۴۷ میلیون تومان افزایش دادیم.

رئیس سازمان امورمالیاتی ادامه داد: نور افکن‌های بزرگی در مسیر اقتصادی قرار داده و فرارهای مالیاتی قابل توجهی را شناسایی کردیم. با همکاری شورای پول و اعتبار و مرکز مبارزه با پولشویی این فراریان شناسایی شدند. در برخی از مودیان مالیاتی و حتی برخی از دستگاه‌های دولتی با استفاده از ارزش زمانی پول سود کسب می‌کردند که خود فرار مالیاتی محسوب می‌شد، با تصویب حکمی در مجلس برای بدهی‌های قطعی شده مالیاتی، می‌توانیم به صورت سیستمی بدهی مالیاتی را بدون انسداد حساب برداشت کنیم.

وی گفت: برای اینکه پرونده‌های بایگانی شده از سال‌های گذشته، تاکید کردیم که مودیان مراجعه کنند و با بخشودگی جرائم پرونده را مختومه کنند تا بتوانیم از نظام مالیاتی سنتی به نظامی هوشمند ورود کنیم.

سبحانیان بیان کرد: یکی دیگر از مصادیق بارز کاهش مداخلات انسانی اجرای سامانه مودیان از ابتدای دی ۱۴۰۲ است. بخش قابل توجهی از مالیات وصولی از این مسیر وصول خواهد شد. این فرایند احتیاجی به ابزار آلات خاصی ندارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات ستانی از واحدهای مسکونی گران قیمت و خودروهای گران قیمت، ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد بالای ۱۰ میلیارد تومان شناسایی و مالیات ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات تعیین شد.

وی افزود ، ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بالای ۱۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات برآورد شده و برای سال ۱۴۰۲ برای ۱۶۰ هزار واحد مسکونی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است. طی دو سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از این مالیات وصول شده که دلیل این کمی و کاستی برخی اعتراض‌ها و عدم تمکین هاست.

وی با اشاره به اخذ مالیات‌های از خانه خالی گفت: با دریافت اطلاعات از وزارت راه و شهرسازی تا پایان خرداد هرسال در اختیار ما قرار بگیرد. برای خانه‌های خالی ۱۴۰۰ چهار بار بازنگری صورت گرفت. ۶۶ هزار خانه خالی برای ۱۴۰۰ مالیات ستانی شد. خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۱ به ۵۹ هزار خانه خالی رسید.

سبحانیان گفت: برای سازمان امور مالیاتی کشور تفاوتی ندارد که فردی سلبریتی است یا پزشک یا شغل دیگری است‌ معیار درآمد و سود افراد است. قانون گذار در برخی موارد تاکید دارد به طور مثال اگر افرادی در فضای مجازی بیش از تعدادی دنبال کننده دارد سازمان موظف به اخذ مالیات است اما معتقدیم دنبال کننده نباید معیار باشد و درآمد افراد باید مورد بررسی قرار بگیرد. دلیل نیست تعداد کم دنبال کننده در فضای مجازی منجر به معافیت اشخاص باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۵۵۱ کاربر بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده شناسایی کردیم که ۱۲۳ اینفلوئنسر مجموع واریزی هایشان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۴۹ برگه تشخیص به مجموع ۱۱۹ میلیارد تومام اقدام کردند. ۱۶۴ برگه تشخیص به ارزش ۲ میلیارد تومان و در ۱۰ ماهه ابتدای حدود ۷.۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه