هشدار شدید اللحن قاهره به تل آویو


هشدار شدید اللحن قاهره به تل آویو

اقتصادنیوز : تشدید اقدامات ضدبشری اسرائیل علیه ساکنان غزه و نیات توسعه طلبانه آن سبب شده تا مصر به شدت در تنگنا قرار گیرد و پیام شدیداللحنی به مقامات تل آویو بدهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» در مطلبی با اشاره به روابط بحرانی میان رژیم صهیونیستی و مصر نوشت: روابط قاهره و تل آویو، بدترین شرایط خود را طی سالیان گذشته سپری می‌کند و این در سایه طرح‌های رژیم صهیونیستی علیه مهمترین محورهای مرزی میان مصر و غزه است که از اکتبر گذشته در معرض جنگ کشتار جمعی قرار دارد.

این رسانه افزود: تل آویو مصمم به کنترل و سیطره بر محور «فیلادلفیا» است که این موضوع به اختلاف با مصر منجر شده، به ویژه آنکه قاهره با هرگونه اقدامی به شدت مخالف است و آن را خط قرمز غیرقابل عبور می داند.

خبر مرتبط
رمزگشایی از مذاکرات حساس مرزی میان مصر و اسرائیل

اقتصادنیوز : در حالی که یک منبع امنیتی عالی‌رتبه مصری گزارش‌ها درباره بررسی طرح انتقال گذرگاه رفح به مثلث مرزی در منطقه کرم ابوسالم، واقع در مرزهای مصر و اراضی اشغالی از سوی اسرائیل را تکذیب کرده، رسانه‌های مختلف اسرائیل این مساله را تایید کردند.

در این راستا رسانه صهیونیستی«اسرائیل هیوم» به نقل از منابع مصری اعلام کرد که قاهره تهدید کرده که در صورت کوچاندن فلسطینیان به سینا، توافق عادی سازی روابط میان طرفین را تعلیق خواهد کرد.

این رسانه صهیونیست گزارش داد: مسئولان مصری نگران عبور صدها هزار فلسطینی به سینا و ماندن در آن هستند. آنها با کشیده شدن دامنه جنگ به رفح و سیطره تل آویو بر محور فیلادلفیا مخالف هستند.

رسانه یادشده ادامه داد: قاهره اخیرا در جریان تماس میان مسئولان این کشور و رژیم صهیونیستی، پیام های شدیداللحنی به تل آویو ارسال کرده که مفادش این بوده که عبور آوارگان فلسطینی از غزه به سینا، توافق صلح میان طرفین را به خطر می اندازد و مصر هرگز اجازه عبور آوارگان به اراضی خود را نخواهد داد. پیام مصر این بوده که اگر یک آواره فلسطینی عبور کند، توافق صلح لغو خواهد شد.

«اسرائیل هیوم» اضافه کرد: خشم مصری‌ها ناشی از اظهارات مقامات اسرائیلی است که راهکار را در بیرون راندن ساکنان غزه می‌دانند. در این راستا مصر به شدت با گسترش دامنه جنگ به رفح و استیلای تل آویو بر محور فیلادلفیا مخالف است، زیرا از این هراس دارد که این موضوع سبب فرار جمعی ساکنان غزه به سمت سینا شود.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساکن غزه در رفح هستند. اسرائیل مانع از بازگشت ساکنان غزه به خانه و کاشانه شان می‌شود و آنها گزینه ای غیر از فرار به سمت جنوب و مصر ندارند.

در همین حال، «علی الهواری» تحلیلگر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل هراسی از نزدیک شدن به مرز مصر ندارد و هدفش همین است، اما با مکر و فریب آن را انجام خواهد داد.

وی افزود: تل آویو به دنبال نزدیک شدن به مصر و مرز سینا است و بزرگترین دلیل آن هم، جنگ کنونی است. هدف تل آویو ،کوچ دادن فلسطینیان به سینا و بیرون راندن آنها از سرزمینشان است.

علیا الهواری اضافه کرد: اسرائیل فقط به توافق صلح پایبند است نه فراتر از آن، اما اگر فرصت برای ورود به مرز مصر بیابد، درنگ نخواهد کرد. به نظر من جنگی قریب الوقوع میان مصر و اسرائیل رخ خواهد داد و آن زمانی است که تل آویو ساکنان فلسطینی غزه را به سینا و به شکل مکارانه براند.

وی ادامه داد که رژیم اسرائیل مجروحان و افراد نیازمند کمک را به سینا سوق می‌دهد و به خوبی می داند که ارتش مصر مانع ورود زخمی ها و یا افراد نیازمند درمان یا کودک گرسنه در جستجوی غذا نخواهد شد و از این راه، آنها را به سینا خواهد فرستاد تا به شکل گسترده در آن مستقر شوند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: اسرائیل در آینده نزدیک حملاتی به رفح انجام داده و مدعی خواهد شد که اشتباه بوده به ویژه اینکه از ابتدای جنگ نیز این کار را انجام داده است.

به گفته وی، تل آویو به دنبال اجرای طرح صهیونیستی است. آیا مصر این اجازه را خواهد داد یا برگه های قوی در اختیار قاهره است که می تواند با آن بازی کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا