پارک جنگلی گوی نیک راز


پارک جنگلی گوی نیک راز ، به عنوان ذخیره گاه گونه های جنگلی خاص در شمالشرق ایران مورد توجه است. در دامنه ‌های جنوبی ارتفاعات غلامان در حاشیه جاده شهرستان مرزی راز و جرگلان واقع شده است . این پارک جنگلی به لحاظ شرایط زیست محیطی و اقلیمی جزو مناطق...

پارک جنگلی گوی نیک راز ، به عنوان ذخیره گاه گونه های جنگلی خاص در شمالشرق ایران مورد توجه است. در دامنه ‌های جنوبی ارتفاعات غلامان در حاشیه جاده شهرستان مرزی راز و جرگلان واقع شده است . این پارک جنگلی به لحاظ شرایط زیست محیطی و اقلیمی جزو مناطق تفرجگاهی خراسان شمالی است.

پارک جنگلی گوی نیک راز
پارک گوی نیک در فاصله یک کیلومتری غرب روستایی با همین نام در کنار جاده راز-غلامان قرار دارد. فاصله این پارک از شهر راز مرکز شهرستان ۲۰ کیلومتر است. پوشش جنگلی این بوستان ۶۰۰ هکتاری اغلب ارس بوده و در امتداد شرق به غرب مرکز شهرستان قرار دارد، این پارک در مسیر گذر مراکز پر جمعیت جرگلان و غلامان قرار دارد و دارای امکاناتی از قبیل آب شرب، مجتمع خدماتی بهداشتی، آلاچیق می باشد و شرایط توقف و استراحت مسافران و گردشگران را فراهم کرده است.

این پارک با انواع گونه های گیاهی همچون افرا، کرکو، داغداغان و زبان گنجشک از مناطق بکر و منحصر به فرد برای اکوتوریست ها محسوب می شود. این پارک جنگلی در حاشیه جاده منطقه مرزی راز و جرگلان واقع شده است.

پارک جنگلی گوی نیک راز

پارک جنگلی گوی نیک راز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022