برگزاری نشست شورای امنیت درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه


برگزاری نشست شورای امنیت درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

برگزاری نشست شورای امنیت درباره حملات آمریکا به عراق و سوریه

به گزارش راهبرد معاصر، شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه جلسه‌ای فوق‌العاده را با موضوع حملات تجاوزکارانه آمریکا به پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه برگزار کرد.

«رزماری دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، در ابتدای این نشست گفت: «من بار دیگر بر درخواست برای آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه تاکید می‌کنم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، دیکارلو با بیان اینکه حملات در دریای سرخ باعث نگرانی جهانیان شده، مدعی شد: «ادامه حملات در دریای سرخ تهدیدی برای گسترش درگیری در منطقه است».

وی ضمن اشاره به افزایش درگیری‌ها و تنش در غرب آسیا از تاریخ هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، افزود: «بیشتر قربانیان غزه زنان و کودکان هستند و باید آتش‌بس برقرار شود».

طبق این گزارش، معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین اضافه کرد: «ما اصرار داریم که هزینه‌های انسانی و اقتصادی بالای هر درگیری منطقه‌ای بالقوه در نظر گرفته شود».

بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری